Üle mitme aasta oli Eesti Post 2008. aastal taas kasumis. Postifirma juhtkond on teinud kulusid analüüsides väga tugeva töö, mis on muutmas postifirma üheks tugevaima selgrooga ettevõtteks logistikaturul, kirjutab Tanel Raig Äripäeva Logistika kuukirjas.
Pärast Eesti Posti teadet, et ettevõte jõudis 0,4 miljoniga kasumisse, naersid skeptikud irooniliselt, et firma kasumisse tõstmiseks jäeti juhtkonnale üks auto ostmata. Tegelikult ei ole ju Eesti Post parandanud oma tulemust 0,4 mln krooni võrra. Ümberkorralduste tulemusel on parandusi tehtud 34 mln krooni võrra. Nii suur oli ettevõtte kahjum 2007. aastal.
Ilmselt on Eesti Postis olemas see, kes enamikus logistikaettevõtetes on puudu – tugeva taustaga finantsanalüütik. Ettevõtte praegune juhatuse esimees Ahti Kallaste on olnud riigikassa osakonna juht, Tallinna finantsdirektor. Tema tulekuga postiettevõttesse hakkasid toimuma ümberkorraldused. Range kulude analüüs ja ebaefektiivsuse hävitamine ettevõttes. “Ettevõtte efektiivsusega tuleb tegeleda iga päev. Seda ei saa teha kampaania korras,” ütleb Kallaste ja lubab järgmisena üle vaadata transporditraktid. Arvestades, et Eesti Postil on üks suuremad autoparke Eestis, võib uskuda, et seal on peidus veel kopsakas kokkuhoid.
Potentsiaal tulemuse parandamiseks on veel ka uutes teenustes, mida Eesti Post plaanib. Need on küll veel alles plaanid ja tegelikkuses ei pruugi konkurentide õnneks kõik plaanide kohaselt toimida. Kuid isegi uute teenuste vallutamiseta annab kulude analüüsil tehtud töö kindluse, et postifirma saab järgnevate aastate jooksul edukalt hakkama.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.