Kui Eesti õhuruumi satub kaaperdatud reisilennuk, peavad selle alla tulistama kaitseväe helikopterid.
Selline kurioosum tuleb välja 1. jaanuaril 2009 jõustunud valitsuse määrusest "Jõu kasutamine tsiviilõhusõiduki tekitatud ohu tõrjumiseks", kirjutas Eesti Ekspress.
Määruse kohaselt kasutab kaitseminister kaaperdatud lennuki vastu kaitseväe ülesannete täitmiseks kasutatavaid riiklikke õhusõidukeid. Eesti õhuväel on ainult kopterid Robinson ja lennukid AN-2, millel puudub relvastus.
Siseministeerium sai määruse teksti jaburast tähendusest aru ja lasi selle sõnastust muuta nii, et kaaperdatud reisilennuki tõrjeks ei saa kasutada piirivalve koptereid ega lennukeid, kaitseminister võib paluda reisilennuki allatulistamiseks appi ka NATO sõjalennukid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.