Kui Eesti õhuruumi satub kaaperdatud reisilennuk, peavad selle alla tulistama kaitseväe helikopterid.
Selline kurioosum tuleb välja 1. jaanuaril 2009 jõustunud valitsuse määrusest "Jõu kasutamine tsiviilõhusõiduki tekitatud ohu tõrjumiseks", kirjutas Eesti Ekspress.
Määruse kohaselt kasutab kaitseminister kaaperdatud lennuki vastu kaitseväe ülesannete täitmiseks kasutatavaid riiklikke õhusõidukeid. Eesti õhuväel on ainult kopterid Robinson ja lennukid AN-2, millel puudub relvastus.
Siseministeerium sai määruse teksti jaburast tähendusest aru ja lasi selle sõnastust muuta nii, et kaaperdatud reisilennuki tõrjeks ei saa kasutada piirivalve koptereid ega lennukeid, kaitseminister võib paluda reisilennuki allatulistamiseks appi ka NATO sõjalennukid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.