Kuigi kohati maksab bussipilet Eesti ühest linnast teise rohkem kui keskmisel pereautol kulub samal vahemaal bensiinile, ei kavatse bussifirmad piletihindu allapoole tuua. Ka taksofirmad ei pea sõidutariifi langetamist vajalikuks.
Reisijateveoga tegelev bussiettevõtte Sebe juhi Hugo Osula sõnul päästis möödunud aasta lõpus odavnenud diislikütus Sebe kahjumist ning võimaldas ettevõttel lõpetada majandusaasta väikese kasumiga, kirjutas Postimees.
«Bussipileti hinna alandamine on välistatud sellel lihtsal põhjusel, et praeguse palga juures on bussijuhtide tööl hoidmine raskendatud,» ütles ta.
Osula toonitas, et tegelikult on kütusekulu nende bussiettevõtte jaoks pigem väike kulu. «Suured kulud on ikkagi seotud palkade, masinapargi hooldamise ning uuendamisega,» märkis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Riikliku autoregistrikeskuse (ARK) spetsialisti Aini Proosi sõnul maksis ministeerium hiljuti maavalitsustele välja esimese poole summast – 162 miljonit krooni. «Kuna bussifirmad olid mullu kahjumis ja muud kulud olid suured, siis praegu ma ei näe, et bussipileti hinda hakataks alandama,» hindas ta maaliinide olukorda.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.