Tütarettevõtete müügi ja radikaalsete kokkuhoiumeetmetega seab lennukompanii SAS end müügivalmis, kirjutab Taani meedia, olles saanud uut kinnitust ka Saksa Lufthansa ostuhuvi kohta.
Viimast kinnitab Lufthansa rahvusvaheliste suhete direktor Karsten Bentz Taani lehele Morgenavisen Jyllands-Posten antud intervjuus, vahendas aripaev.ee. „Saksa ja Itaalia turu järel on Skandinaavia turg Lufthansa jaoks tähtsuselt kolmandal kohal,“ kinnitas Bentz. „Me tahame aktiivselt osaleda Euroopa lennunduses alanud konsolideerumises.“
Bentz ei avalda midagi täpsemalt, kuid kinnitab, et kõnelused tipptasemel on jätkunud ning et SASi ostu teema oli üleval ka Lufthansa viimasel juhatuse koosolekul.
Kuuldused sellest, et Lufthansa võiks olla SASi võimalik ostja, said hoogu läinud suvel, kui SAS kinnitas, et lennundust tabanud kriisi tõttu otsib firma uusi „strukturaalseid lahendusi“ ja peab läbirääkimisi teiste lennufirmadega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Taani Sydbanki analüütiku Jacob Pederseni sõnul on SASi müük Lufthansale kõige tõenäolisem. Ka seetõttu, et Lufthansa ärimudel erinevate keskuste ja iseseisva kaubamärgi säilitanud lennufirmadega sobib ka SASile.
„Kui SAS saab nüüd oma töötajatega uue ja parema kokkuleppe palkade ja tööaja suhtes, on see hea põhjus taas liitumiskõnelused käivitada. Samuti on SASi aktsiakurss praegu madalam kui suvel, mil SAS esimest korda kinnitas, et kaalub strukturaalseid lahendus. Nii saab Lufthansa või mõni muu firma SASi odavamalt ning madalama kulutasemega,“ ütles Pedersen.
SASi infojuht Claus Sonberg ei soovinud liitumiskõnelusi kommenteerida. Kulude kokkuhoid on firmale oluline nii või teisiti.
SASi aktsia hüppas uudise peale Stockholmi börsil täna 13% 42,9 Rootsi kroonile.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.