2018. aasta oli ekspedeerijatele stabiilne: veomahud kasvasid pärast eelnenud kolmeaastast langust 1,5% ning langus veosekäibes oli 0,8%. Maanteetranspordi veomaht kasvas veidi üle ühe ja raudteeveod paari protsendi võrra, ent üldiselt madalaid kaubamahte raudteel mõjutavad jätkuvalt ELi ja Venemaa kehtestatud kahepoolsed sanktsioonid.
Sektori palgatõus oli keskmisest aeglasem – 3,5% –, mistõttu mahajäämus Eesti keskmisest palgast suurenes. Palgasurve ja tiheda konkurentsi tõttu vähenesid oluliselt investeeringud ja ka ettevõtete kasum – mullu investeeriti veonduses ja laonduses üle 40% vähem kui aasta varem. Languse taga oli peamiselt väiksem transpordivahendite soetamine, kuid ka muud investeeringud olid valdavalt languses. Need vähesed investeeringud, mida tehti, olid pigem ITsse ja inimestesse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.