Nordauto juht Priit Ärmpalu ütles, et automaks muudab autod 15% kallimaks.
Foto: Sander Ilvest / Postimees / Scanpix
Nimelt arutatakse kliimaministeeriumis, kas peaks kasutatud autode importi hoopiski piirama hakkama. Ärmpalu sõnul on küsimus selles, mida siis sellega lahendama minnakse.
MTÜ Ühiskonnauuringute Instituut viimasest küsitlusest selgub, et 76% inimestest ei toeta automaksu ning 19% toetab. Küsitluse viis läbi Norstat Eesti AS.
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit ehk AMTEL taotleb valitsuselt automaksu erandit hübriidsõidukitele, kuna need on suuremale raskusele vaatamata säästlikumad, ütles AMTELi tegevjuht Meelis Telliskivi.
Autorendi- ja täisteenusliisinguga tegeleva ettevõtte Avis Eesti juhatuse liige Hardi Isoki sõnul paneb automaks ettevõtjaid kasutama erinevaid mobiilsusvõimalusi. “Vaadatakse, et sõidud saaksid tehtud, kuid samas sellega seonduv kulupool oleks võimalikult paindlik,” ütleb ta ja lisab, et eelistama hakatakse renditeenuseid ja vähem vaadatakse liisingu poole.
Autode turumaht on püsinud sarnane juba viimased paar aastat ning lõppev aasta pole erandiks. Siiski võis 2023. aastal näha ka mitmeid uusi trende, mis võivad uuel aastal jätkuda – üheks selliseks on tõenäoliselt uute sõidukite hinnatõus, hindab Luminor Liisingu juht Andrus Soodla.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.