Kõrge ostuhind ja kõrged intressid takistavad autoturu kiiret taastumist
Ehkki uute sõidukite tarneprobleemid on hakanud lahenema, takistavad autode kõrge ostuhind ja kõrged intressid turu taastumist 2018. või 2019. aasta tasemele, mil müüdi poolaastaga üle 2000 uue auto rohkem kui käesoleva aasta esimese kuue kuuga, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger värskes Sõidukimüüjate aastaraportis.
KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger.
Foto: Raul Mee
Uute sõiduautode müük on kasvutrendis, poolaastaga müüdi veidi üle 12 000 uue auto – sarnane poolaasta tulemus oli viimati 2016. aastal. Aasta teine kvartal näitas oluliselt paremat müüki kui esimene ning rääkides kohalike automüüjatega, on sõiduautode tarneajad vähenemas tänaseks juba ühele kuni kahele kuule, mis võimaldab klientidel ostusid paremini planeerida.
Eesti liisingliidu andmeil finantseeriti selle aasta esimeses pooles 10% vähem sõidukeid kui mullu samal ajal, kukkumist on näha pea kõikide sõidukiliikide puhul.
Vastavalt värskele Transport Intelligence (TI) aruandele on Euroopa maanteetranspordi turu kasv sel aastal oluliselt nõrgem kui eelmisel aastal. Pole mingeid märke, et Euroopa transport kiiresti ja tugevalt taastuks.
Ehkki ELi ametnike ambitsioonikate eesmärkideni keelustada aastast 2035 uute fossiilkütustel töötavate autode müük on aega veel tosin aastat, on carVerticali autoekspert Matas Buzelise hinnangul elektriautodele üleminekul mitmeid probleeme, millele ametiasutused ei näi tähelepanu pööravat.
Oluline osa automaksuga kogutud rahast peaks minema tänapäevaste liikuvusteenuste arendamiseks ja maksustamisel tuleks palju enam arvestada sõiduki kasutamist, kirjutab Autoettevõtete liidu tegevjuht Kersten Kattai.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.