Transport Intelligence: Euroopa maanteetranspordi kiiret taastumist pole oodata
Vastavalt värskele Transport Intelligence (TI) aruandele on Euroopa maanteetranspordi turu kasv sel aastal oluliselt nõrgem kui eelmisel aastal. Pole mingeid märke, et Euroopa transport kiiresti ja tugevalt taastuks.
Eelmise aasta teisel poolel nähtav transpordituru jahenemine kandus üle 2023. aastasse. Ja kui 2022. aastal kasvas Euroopa kaubavedudes maanteetranspordi maht 3,5 protsenti võrreldes eelmise aastaga, siis käesoleval aastal pole sellist tõusu enam oodata.
Superkondensaatorite ja energiasalvestite tootja Skeleton Technologies sai Jaapani konglomeraadilt Marubeni Corporationilt olulise investeeringu, mille abil plaanib ettevõte laiendada superakude tootmist eeskätt raskeveokitele.
Eesti ja Läti on jätnud meie üliolulise transpordikoridori ehk Via Baltica arendamise unarusse, see-eest saavad leedulased paari aasta pärast uhkelt öelda, et Kaunasest algab Euroopa, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Kaubavargused toovad kaasa miljardeid eurosid kahjusid, millega Euroopa transpordisektoril on raske toime tulla. Transpordiohutuse Assotsiatsiooni (TAPA) statistika kohaselt suurenes selle aasta alguses varastatud kaupade väärtus rohkem kui 80 protsenti. Milliseid trikke vargad kasutavad ja kuidas vargusohtu ennetada?
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.