Transport Intelligence: Euroopa maanteetranspordi kiiret taastumist pole oodata
Vastavalt värskele Transport Intelligence (TI) aruandele on Euroopa maanteetranspordi turu kasv sel aastal oluliselt nõrgem kui eelmisel aastal. Pole mingeid märke, et Euroopa transport kiiresti ja tugevalt taastuks.
Eelmise aasta teisel poolel nähtav transpordituru jahenemine kandus üle 2023. aastasse. Ja kui 2022. aastal kasvas Euroopa kaubavedudes maanteetranspordi maht 3,5 protsenti võrreldes eelmise aastaga, siis käesoleval aastal pole sellist tõusu enam oodata.
Superkondensaatorite ja energiasalvestite tootja Skeleton Technologies sai Jaapani konglomeraadilt Marubeni Corporationilt olulise investeeringu, mille abil plaanib ettevõte laiendada superakude tootmist eeskätt raskeveokitele.
Eesti ja Läti on jätnud meie üliolulise transpordikoridori ehk Via Baltica arendamise unarusse, see-eest saavad leedulased paari aasta pärast uhkelt öelda, et Kaunasest algab Euroopa, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Kaubavargused toovad kaasa miljardeid eurosid kahjusid, millega Euroopa transpordisektoril on raske toime tulla. Transpordiohutuse Assotsiatsiooni (TAPA) statistika kohaselt suurenes selle aasta alguses varastatud kaupade väärtus rohkem kui 80 protsenti. Milliseid trikke vargad kasutavad ja kuidas vargusohtu ennetada?
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.