Poed täiesti kinni ei lähe, kuid mõni kaubagrupp võib kiiremini otsa saada, näiteks puu- ja juurviljad.
Foto: Andras Kralla
Hinnanguliselt osaleb streigis kokku ligi 70 000 töötajat ja juhti ning mõjutatud on umbes 3000 kauplust üle Soome. Streigi põhjus on kollektiivlepingute üle peetavad keerulised läbirääkimised, mis seni pole kokkuleppeni viinud, vahendab Soome rahvusringhääling Yle.
2023. aastal raputas Euroopat üle 230 streigi: Poola vedajate ja põllumeeste streik, 100 000 töötajaga Soome transpordisektori streik, meeleavaldused Prantsusmaal, Belgias jm. Millega peab vedaja arvestama ja kes vastutab kui kaup saab meeleavaldajate tegevuse tõttu kahjustada?
Leedu transpordigrupi heaks töötav Tadžikistanist pärit veokijuht parkis oma koormaga veoki ühte Hollandi parklasse ja alustas tööandja vastu ühemehe streiki, süüdistades ettevõtet ekspluateerimises. Viimane ei reageerinud streigile mitte kuidagi, küll aga tegi seda Hollandi ametiühing ja kauba omanik, kes lõpetas Leedu vedajaga päevapealt kliendisuhted.
Täna võib alata USA idaranniku sadama töötajate streik, mis toob meretransporti taas viivitusi ja mis on juba praegu tõstnud merekonteinerite hinna kahekordseks, rääkis Balti Logistika operatsioonide juht Greete Orgusaar.
Esmaspäeval alanud kahenädalasest streigist Soome sadamates oodatakse põntsu põhjanaabrite ekspordile, kuid Eesti ettevõtted loodavad suurematest sekeldustest pääseda.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.