Poed täiesti kinni ei lähe, kuid mõni kaubagrupp võib kiiremini otsa saada, näiteks puu- ja juurviljad.
Foto: Andras Kralla
Hinnanguliselt osaleb streigis kokku ligi 70 000 töötajat ja juhti ning mõjutatud on umbes 3000 kauplust üle Soome. Streigi põhjus on kollektiivlepingute üle peetavad keerulised läbirääkimised, mis seni pole kokkuleppeni viinud, vahendab Soome rahvusringhääling Yle.
2023. aastal raputas Euroopat üle 230 streigi: Poola vedajate ja põllumeeste streik, 100 000 töötajaga Soome transpordisektori streik, meeleavaldused Prantsusmaal, Belgias jm. Millega peab vedaja arvestama ja kes vastutab kui kaup saab meeleavaldajate tegevuse tõttu kahjustada?
Leedu transpordigrupi heaks töötav Tadžikistanist pärit veokijuht parkis oma koormaga veoki ühte Hollandi parklasse ja alustas tööandja vastu ühemehe streiki, süüdistades ettevõtet ekspluateerimises. Viimane ei reageerinud streigile mitte kuidagi, küll aga tegi seda Hollandi ametiühing ja kauba omanik, kes lõpetas Leedu vedajaga päevapealt kliendisuhted.
Täna võib alata USA idaranniku sadama töötajate streik, mis toob meretransporti taas viivitusi ja mis on juba praegu tõstnud merekonteinerite hinna kahekordseks, rääkis Balti Logistika operatsioonide juht Greete Orgusaar.
Esmaspäeval alanud kahenädalasest streigist Soome sadamates oodatakse põntsu põhjanaabrite ekspordile, kuid Eesti ettevõtted loodavad suurematest sekeldustest pääseda.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.