Eestist vaadatakse Soome suurt streiki mureliku ettevaatlikkusega
Esmaspäeval alanud kahenädalasest streigist Soome sadamates oodatakse põntsu põhjanaabrite ekspordile, kuid Eesti ettevõtted loodavad suurematest sekeldustest pääseda.
Helsingi sadama alla kuuluvas Vuosaari sadamas peatub tavaliselt päevas umbes 50 laeva, aga eile oli seal vaid mõni reisilaev.
Foto: Emmi Korhonen/AFP/Scanpix
Põhiliselt loodavad Eesti ettevõtted, et neid jääb päästma see, et kaup liigub peaasjalikult veokitega. Selliseid oma autojuhiga vedusid Soome streik suuremalt ei puuduta.
Soomes alanud kahe nädala pikkune poliitiline streik peatab kaubakäitluse sadamates ja raudteedel, kuid laevad liiguvad kahe riigi vahel endiselt ning autovedajate töö takistatud ei ole, kirjutab Kauppalehti.
Eesti raudteelaste ametiühing pole rahul Elroni pakutava palgatasemega vedurijuhtidele ja liikluskorraldajatele, mistõttu ollakse valmis ka streikima. Elroni juhi sõnul on palgad viimasel kahel aastal märkimisväärselt tõusnud.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.