Kliimaministeeriumi merendusosakonna juht Jaak Viilipus nimetab Läänemerel toimuvat malemänguks.
Foto: Andras Kralla
Kui varem ei olnud Läänemere ja Põhjamere riikidel ei omavahelist koostööd ega suurt ülevaadet siin käivadest varilaevadest, siis sel aastal õnnestus saavutada mõlemad. Eestil on siin oluline roll, rääkis Äripäevale kliimaministeeriumi merendusosakonna juht Jaak Viilipus.
Euroopa Parlamendi liikmed, nende hulgas väliskomisjoni aseesimees Urmas Paet, saatsid Euroopa Komisjonile arupärimise, milles küsivad, kuidas kavatseb Euroopa Komisjon takistada Venemaa varilaevastiku navigeerimist Taani väinades, sest see kujutab tohutut keskkonnaohtu Lääneremele ja paljudele liikmesriikidele.
Läänemere siledas vees seisab ankrus naftatanker Oneiroi. Hiljuti vedas ta Vene naftat Primorskist Indiasse, seejärel tiirles Araabia Ühendemiraatide, Sri Lanka ja Egiptuse vahel. Nüüd seisab ta teiste tankerite seas Eesti ranniku lähedal, oodates järjekorras, et siseneda jälle Venemaa sadamasse.
Euroopa Liit püüab sulgeda augud, mille kaudu voolab Vene nafta endiselt Euroopasse. Käivad ka jutud kolmandate riikide ja nende ettevõtet sanktsioneerimisest, kuid selles on veel kahtlejaid.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.