Rohekütuste laialdasem kasutuselevõtt transpordis vajab suuremat teavitustööd
Riigi tegevusvarude eest vastutav AS Eesti Varude Keskus kaardistas Eesti elanike suhtumist sõidukites kasutavatesse keskkonnasõbralikesse transpordikütustesse (rohediisel ja bioetanool).
Taastuvtoorainest valmistatud diislikütis on võrvitu ja lõhnatu ning toimib väga hästi ka krõbeda pakasega.
Foto: LIIS TREIMANN
Uuringutulemusest ilmneb inimeste soov säilitada valikuvabadus, millisest toormest toodetud kütust tarbida. Kaks kolmandikku elanikest ei tea öelda või arvavad, et rohekütused pole sobilikud isikliku auto mootoris kasutamiseks ning pea pooled vastanutest tunnistavad, et väldivad rohekütuse ostmist negatiivse meediafooni tõttu.
Eesti autovedajad on segaduses: tellijad nõuavad aina enam rohelist transporti ja hea meelega tahetakse seda pakkuda, kuid millega? Elekter pikamaavedudeks ei sobi, vesinik on veel kauge unistus ja kahe reaalse alternatiivi, HVO ja biogaasi teemal käib justkui poliitiline kemplus enne valimisi. Majandusekspert Raivo Vare hinnangul on oma koht neil mõlemal ja selline “kino” tuleks lõpetada.
Hiljutised ebameeldivad kogemused gaasi hinnaga ei julgusta Eesti transpordisektorit enam gaasiveokitesse investeerima, ehkki potentsiaali biogaasi abil “rohelisena tegutseda” oleks veel paarikümme aasta jagu, leiab ühe suurima biogaasitootja Bioforce Eesti arendusjuht Karl Koort.
Eesti hakkab koos Lätiga uurima, millised on kestlike ehk loodussõbralikumate lennukikütuste tootmisvõimalused Läänemere piirkonnas. Uuringu läbiviimiseks eraldas Euroopa Komisjon mõlemale riigile 200 000 eurot.
Keskkriminaalpolitsei ja keskkonnaameti ametnikud puistasid eile Olerexi kontorit, et selgitada välja, kas Olerex esitas maksuametile teadlikult valeandmeid seoses biokütuse nõudega.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.