BLRT Gruppi kuuluv laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding sõlmis Norra suurima parvlaevafirmaga Torghatten Nord AS lepingu täiselektrilise parvlaeva ehitamiseks.
- Akutoitel laev on samm tuleviku suunas. Foto: BLRT Grupp
Akutoitel töötav täiselektriline laev on ette nähtud reisijate, autode ja lasti veoks. Norra saarte vahel kurseerima hakkava parvlaeva pikkus on 73,3 meetrit ja laius 14,3 meetrit. Ehitus peaks kava kohaselt lõppema 2026. aasta esimeses kvartalis.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti merendusest kõneldes oleme harjunud rääkima sadamate kaubamahtude langusest ja lisanduvatest saastekvootidest, ehk asi näeb välja üsna hapu. Tegelikkuses on selles sektoris peidus tohutu potentsiaal, mille abil saaks targa tegutsemise korral muuta Eesti sama tugevaks mereriigiks, kui me oleme täna tuntud digiriigina, nenditi saates „Logistikauudised eetris“.
Vaata videot uuest tehnoloogiast
BLRT Grupi laevaremonditehases Tallinn Shipyard viidi koostöös Damen Shipyards Groupi ja Delfti Tehnikaülikooliga ellu ainulaadne projekt, mida siinmail varem tehtud ei ole – Eesti laevandusfirmale AMISCO kuuluvale kaubalaevale DANITA paigaldati uuenduslik õhkmäärde süsteem DACS.
Klaipėda sadamasse sisenevatelt alustelt laevaheitmete korjeks mõeldud laeva projekteerimine ja ehitamine on Baltic Workboatsi ja tööstuskontserni BLRT Grupp kuuluva laevaehitustehase Western Baltija Shipbuilding esimene suurem ühisprojekt. Lepingu kogumaksumus on ligi 11 mln eurot.
Teraselõikamise tseremooniaga algas ehitustöö, mille käigus toodetakse Tallinnas asuvale BLRT Grupi laevaremonditehasele uut dokki.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.