Äripäev kirjutas selle aasta alguses Venemaa kinnisvaraarendajast Sergei Shumskikhist, kes jättis Eestisse poolikud projektid ja haihtus. Üks projektidest on pildil ja asub Jägala kandis.
Foto: Liis Treimann
Äripäeva veebis nähtava Eesti ettevõtete tervise andmekogu järgi oli veebruaris maksuvõlgades ettevõtteid 11 292. Jaanuaris oli maksuvõlglasi rohkem, 11 425. Eelmise aasta veebruaris oli maksuvõlglasi 10 000 ringis, sealt edasi on võlglaste arv olnud kasvutrendis.
Äripäeva infopanga Logistika kvartaliraporti alusel kasvatas autovedajatest 2023 majandusaastal aastatagusega võrreldes summaarselt kõige enam müügitulu Tallinna ettevõte Evged Group. Käive langes kõige enam aga Võhma ettevõttel Prenton OÜ. Logistikauudised toob välja veerandsada enim käivet kasvatanud ja veerandsada enim käivet kaotanud autovedajat.
Kolmteist aastat tegutsenud ekspedeerimis-veofirma liigub pankrotti, sest tööpõld kuivas iga viimase aastaga järjest rohkem kokku. Autovedajate liit ennustab, et uued pankrotid võivad halvata igapäevaelu.
Maksuameti tulude osakonna juhataja Liina Jõõts nentis Äripäevale, et viimasel ajal ei ole võlglaste arv Eesti ettevõtete seas väga tuntavalt tõusnud, kuid talle on silma jäänud mõned sektorid ja tegevusalad, kus on languses nii käive kui ka töökohtade arv. Üks neist on veondus ja laondus. Äripäeva maksuvõlglaste värskes TOP 215 seas on 15 transpordi ja logistikaga seotud ettevõtet. Kes need on ja kui suured on võlasummad?
Kui idufirma Eurora Solutions hindas pankrotiavalduses oma kohustusteks 5-6 miljonit eurot, siis nüüd on oma nõuded esitanud ka osanikud summas kokku ligi 30 miljonit eurot.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.