Eurooplased loodavad uut tüüpi akudega vabaneda sõltuvusest Hiinast
Liitiumivabade akude kiire areng annab lootust, et tulevikus suudab Euroopa vabaneda sõltuvusest Hiinast. Samas ei pruugi olla Euroopas piisavalt võimekust, et uut tüüpi akude tootmist suurendada, kirjutab Dagens Industri.
Rootsi akutootja Northvolt rajab Saksamaale 4,5 miljardit eurot maksva elektriautode akude megatehase.
Foto: dpa Picture-Alliance/Scanpix
Naatriumioonaku arendamine on hooga käima läinud. Teisipäeval teatas Rootsi akutooja Northvolt, et on töötanud välja aku, mis ei vaja grafiiti ega liitiumit. Mõlema tooraine rafineerimisel on Hiina peaaegu monopoolses seisus.
Elektriautod on üha enam meie igapäevaellu ja tänavapilti sisse murdnud ning nad on tulnud, et jääda. Täna veavad Eesti autopargi elektrifitseerimist eelkõige suurettevõtted. Eestlaste arvamus elektriautodest on aga äraootav: üheksa korda mõõda, üks kord lõika.
Latvenergo tütarettevõte Elektrum avas Tallinnas Balti Jaama turu juures Balti riikide suurima elektriautode laadimisvõrgustiku. Laadimisvõrgustikus Elektrum Drive on 2030. aastaks planeeritud rajada rohkem kui 3000 laadimispunkti, millest ligi 1000 rajatakse Eestisse.
Elektriautode rendiettevõte Elmo Rent esitas Harju maakohtule taotluse saneerimiseks, et tulla toime muutunud majandusoludega. Saneerimismenetlus puudutab ainult Elmo Rent ASi, mitte grupi teisi ettevõtteid.
Soome tehnoloogiaettevõte Wärtsilä on merendussektorile välja töötanud esimese ammoniaagipõhisel kütusel töötava neljataktilise mootori, mis on lähiaastatel laevaehitajatele kommertsalustel kättesaadav.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.