Norra e-mobiilsuse eksperdid jagasid Eestis oma kogemusi
Norra transpordi- ja e-mobiilsuse eksperdid kohtusid Tallinna linna esindajate ning Eesti valdkonnaekspertidega, et arutada nii Eesti kui Balti riikide elektromobiilsuse hoogustamisega seotud küsimusi.
Eesti autoostjad ei peaks muretsema Euroopa Parlamendi määruse pärast keelustada 12 aasta pärast uute bensiini- ja diiselmootoritega sõiduautode ning kaubikute müük, sest see otsus ei puuduta kasutatud autosid, mida enamik meie inimesi tegelikult ostab, rahustab Coop Panga Liisingu juht Martin Ilves.
Autotööstus on tugevalt mõjutatud tehnoloogia arengust, mis loob tulevikus võimaluse nii autonoomseks tänavakõlbulikuks sõidukiks, elektriautode võidukäiguks kui ka autode omavaheliseks ühilduvuseks. Kasvanud energiahinnad viivad aga tarbijaid otsima funktsionaalsemaid automudeleid, millega kulusid optimeerida, prognoosib Elke Grupi tegevjuht Taavi Lepik.
Balti riikide elanikest on leedukad need, kes kõige tõenäolisemalt valiksid säästvamad transpordivahendid, kuid mis sunniks baltlasi tervikuna elektriautodele üle minema? Schneider Electricu tellitud uuring annab sellele üsna üheselt mõistetava vastuse.
Baltikumi automüüja Moller Auto kontserni 2022. aasta majandustulemused näitavad, et ettevõtte käive kasvas eelmisel aastal 315,4 miljoni euroni, mis on 19 % suurem kui 2021. aastal.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.