Balti riikide elanikest on leedukad need, kes kõige tõenäolisemalt valiksid säästvamad transpordivahendid, kuid mis sunniks baltlasi tervikuna elektriautodele üle minema? Schneider Electricu tellitud uuring annab sellele üsna üheselt mõistetava vastuse.

- Leedukad on elektriautode suhtes kõige postiivsemalt meelestatud, lätlased aga kõige vähem.
- Foto: Liis Treimann
Kolmes Balti riigis tänavu septembris Norstati poolt läbi viidud uuringu tulemuste kohaselt sooviksid 19% leedulastest, 13% lätlastest ja 12% eestlastest lähitulevikus elektriautole üle minna. Kõige populaarsem valik Balti riikide elanike seas on aga hübriidauto.
Selle ostmist kaaluks 38% leedulastest, 26% lätlastest ja 29% eestlastest. Suurlinnade elanikud kaaluvad hübriidauto ostmist veelgi sagedamini - 47 % Vilniuse, 31 % Riia ja 34 % Tallinna elanikest plaanib selle ostu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Energiaettevõte Gren investeeris Bolti osalusega elektriautode laadimisvõrku rajavasse Eleporti ning sai ettevõttest 33protsendilise osaluse.
Eesti heakorra- ja puhastuslahenduste pakkuja Puhastusimport hakkas Eestis ja Lätis müüma Belgias toodetud täiselektrilist tarbesõidukit Addax. See on siinsel turul esimene elektriline tööauto, millele saab tellida erinevaid pealisehitusi nii spetsiaaltöödeks kui kauba transportimiseks.
91 protsendil Eesti peredel on olemas auto ja pooltel neist lausa kaks. Kõige enam kasutatakse Eestis bensiinimootoriga autosid. Elektriautod ja hübriidid ei ole täna veel laialdaselt levinud, kuid järgmiseks autoks sooviksid neid paljud inimesed, selgus If Kindlustuse poolt läbi viidud uuringust.
Akusid hakatakse tootma Lätis avatavas tehases.
Rootsi autoettevõte AKINSI toob selle aasta lõpus turule elektrilise linnaauto Alpha, mille akulahendus on omalaadsete autode seas ainulaadne. Esimesena jõuab auto turule Rootsis, Luxemburgis, Kreekas ja Balti riikides.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.