Kõrged hinnad tanklates pärsivad eestlaste kütusetarbimist
Kõrgete mootorikütuste maailmaturuhindade tõttu jätkavad tanklate müüginumbrid langustrendil, näitavad Maksu- ja Tolliameti kütusemüügi koondandmed maikuu esimese kahe nädala kohta.
Logistikasektori ja kütusemüüjate esindusorganisatsioonid usuvad, et naabrite sammud kütuse hinna langetamise suunas sunnivad meie vedajaid taas tankimise riigist välja kolima ning Eesti ei ole selle ära hoidmiseks mitte midagi teinud: rahandusministeerium ei näe diisliaktsiisi langetamisel erilist mõtet ja MKMi hinnangul ei oleks ka lätlaste otsusele sarnasest biolisandite kaotamisest Eestis mingit tolku.
Rahvusvaheline maanteetranspordi ühing IRU kutsub valitsusi üles võtma vastu kiireloomulisi meetmeid kütusehindade tõusu vastu, sealhulgas kärpima kütuseaktsiisi, et vältida laiemat majanduskriisi. Eesti riigikogus hakatakse arutama vaid bensiiniaktsiisi alandamist, rahandusminister pigem ei alandaks aga ühtegi aktsiisi.
Circle K ja Shell teatasid oma tegevuse lõpetamisest Venemaal, Neste on samuti Venemaa toorainest loobumas. Õliühingu juht Mart Raamat tõdeb, et mis puudutab naftasaadusi, siis on Eesti mõne teise piirkonnaga võrreldes pisut paremas seisus, lisaks on rahandusministeeriumil võti, millega leevendada hinnatõusu tagajärgi tarbijatele.
Eesti Õliühingu tegevjuhi Mart Raamatu sõnul on Venemaa sissetung Ukrainasse ja nädalavahetusel kokku lepitud sanktsioonid agressorriigile tekitanud maailma naftaturgudel korraliku tormi, mis viis üles nii toornafta kui ka lõpptoodete turuhinnad.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.