KKK, ehk küsimused-vastused veokijuhtide lähetamisnõuete kohta
Euroopa Liidu maanteetranspordi lähetamisdeklaratsioonide portaali on alates 2. veebruarist esitatud kümneid küsimusi. Mida küsitakse ja mida vastatakse?
Veebruaris hakkasid veokijtidele kehtima uued lähetamisnõuded.
Foto: Pixabay
Küsimusi uute lähetusreeglite kohta on Euroopa Liidu maanteetranspordi lähetamisdeklaratsioonide portaali esitatud kümneid. Transpordi ja logistika infoleht tõi välja olulisemad neist.
Uuest aastast on paljudes Euroopa riikides transpordi- ja logistikasektoris mitmeid olulisi muudatusi alates liikuvuspaketi teisest etapist kuni erinevate riikide kehtestatud seadusemuudatusteni välja. Mida tasub vedajatel selles valguses teada?
Group Logisticsi autod on Ukrainas kinni ning ettevõtte üks omanikke Lidia Ivanova kardab, et sõda Ukrainas ja sanktsioonid Venemaa vastu võivad tema ettevõtet ja paljusid teisi Eesti ettevõtteid valusalt tabada. Ta leiab, et valitsus peaks andma ettevõtjatele vähemalt infoabi, kirjutab Delovõje Vedomosti.
Statistikaameti andmetel on veokijuhtide keskmine brutopalk Eestis 1187 eurot, ehkki kõik teavad, et alla 1500 euro suuruse netopalga ei leia ükski ettevõte endale veokijuhti tööle. Kas ümbrikupalk lokkab endiselt?
Soome, kus teiste riikide veokite osakaal on järjepidevalt kasvanud, menetleb praegu kabotaažvedusid piiravat seadust, et see keelata mitut transpordiliiki ühendavate multimodaalsete vedude puhul.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.