Autor: Logistikauudised.ee • 16. jaanuar 2020

Algas elektriliste sõidukite ostutoetuseks taotluste esitamine

17. jaanuaril kell 9 algas E-toetuse keskkonnas elektriliste sõidukite ostutoetuseks taotluste esitamine ning kestab kuni 600 000-eurose taotlusvooru täitumiseni. Toetuse summa ühe sõiduki kohta on 5000 eurot ning elektrisõiduki hind võib olla kuni 50 000 eurot käibemaksuta. Hetkeseisuga on saadaval 22 erinevat mudelit.
Elektriauto ostuoetusi saab esitada kuni 600 000eurose summa täitumiseni.
Foto: Raul Mee

„Taotlusi sai E-toetuse keskkonnas sisestama hakata juba möödunud aasta 18. detsembrist ning seni on huvi olnud üle ootuste suur,“ sõnab KIKi toetuste ja teenuste osakonna juhataja Antti Tooming.

„Vaatame esitatud taotlused läbi nende laekumise järjekorras maksimaalselt 70 päeva jooksul. Kui taotlus on menetlusse võetud, siis hindame selle lõpuni ja anname taotlejale võimaluse vajadusel puudusi parandada. Kindlasti ei tähenda taotluses puuduse leidmine automaatselt, et taotleja on toetusest ilma jäänud,“ selgitab Tooming.

„Rõhutame veel, et kui tekib probleeme taotluse sisestamisel, esitamisel ja hilisemates toimingutes, siis võib julgesti pöörduda KIKi töötajate poole. Soovime igati abiks ja toeks olla,“ lisab ta.

TASUB TEADA

Ostutoetuse saamise peamised tingimused

•Taotlejateks võivad olla Eesti e-äriregistris registreeritud ettevõtjad ja Eesti isikukoodi omavad füüsilised isikud.

•Toetame uute täiselektriliste M1 ja N1 kategooria sõidukite ostu.

•Toetuse summa sõiduki kohta on 5000 eurot. Elektrisõiduki hind võib olla kuni 50 000 eurot käibemaksuta.

•Elektrisõidukiga tuleb nelja aasta jooksul läbida vähemalt 80 000 kilomeetrit ning sellest vähemalt 80% Eestis. Ostutoetust saanud sõiduki omanik on kohustatud nelja aasta jooksul andma KIKile infot läbitud kilomeetrite kohta. Selleks paigaldatakse kas toetuse saaja nõusolekul sõidukile meerik või edastab isik kord aastas KIKile läbitud kilomeetrite summa.

•Elektrisõiduki esimese 80 000 kilomeetri läbimiseks kulutatud energiakulu ulatuses tuleb tarbida taastuvenergiat.

•Maksimaalselt toetatakse 15 sõiduki ostmist ühe ettevõtjast taotleja kohta ning ühe sõiduki ostmist füüsilisest isikust taotleja kohta. Eraisikutele makstavast toetusest peab KIK tulumaksuseaduse kohaselt kinni tulumaksu.

•Elektrisõiduk tuleb kindlustada kaskokindlustusega kuni läbisõidunõude täitmiseni.

•Toetuse saamiseks tuleb elektrisõiduk soetada Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) poolt tunnustatud automüüjalt. Kui toetuse saaja ei soovi autot soetada AMTELi tunnustatud automüüjate nimekirjas olevalt automüüjalt, on lubatud auto soetada ka Euroopa majanduspiirkonna riigist või Šveitsist elektriauto valmistajalt, ametlikult esindajalt või valmistaja või ametliku esindaja poolt tunnustatud edasimüüjalt. Sel juhul tuleb toetuse saajal esitada KIKile dokumendid, mis kinnitavad automüüja vastavust kehtestatud nõuetele.

•Taotluse juurde tuleb esitada auto müügipakkumus, kuid võib esitada ka auto ostu-müügilepingu. Oluline on silmas pidada, et auto ostu-müügilepingut ei võinud sõlmida varem kui määruse jõustumise kuupäeval, milleks oli 16. detsember 2019.

E-toetuse keskkonda saab siseneda siin. Täpsema info taotlusvooru tingimuste kohta leiab koos korduma kippuvate küsimustega KIKi kodulehelt või saab küsida projektikoordinaator Aive Haavelilt ([email protected], 6 274 318).

KIK annab esimese taotlusvooru sulgemisest 600 000-eurose eelarve täitumise korral teada oma kodulehel ja sotsiaalmeedias ning pressiteate vahendusel. Samuti suletakse siis E-toetuse keskkonnas taotluste esitamise võimalus. Kogu meetme maht on 1,2 miljonit eurot.

Toetust antakse Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemissüsteemi enampakkumistuludest ning toetusmeetme töötas välja Keskkonnaministeerium.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL) on koostanud automüüjatelt laekunud informatsiooni põhjal ka nimekirja pakutavatest autodest, millele toetus laieneb. Toetuskõlbulike autode nimekirja leiab SIIT! Tarbesõidukeid on nende seas paraku sisuliselt vaid üks: Nissan e-NV200 VAN alghinnaga 32 032 eurot. Teatud mõttes võib teisena sellesse kategooriasse liigitada ka Renault Kangoo Express ZE, mille alghinnaks on märgitud 27 830 eurot.

Kui kokku on hetkeseisuga selles nimistus 22 erinevat mudelit, siis AMTELi tegevjuhi Arno Sillati sõnul elektriautode mudelite arv pidevalt suureneb ning ka hinnatase alaneb.

"Kasutades KIKi toetust, on alates 17. jaanuarist võimalik elektriauto soetada hinnaga alates 14 990 €. Arvestades siia juurde 100 km energiakulu ca 2 €, on tegemist juba väga soodsa liikumisvahendiga. Valdav osa autosid jääb siiski kõrgemasse hinnaklassi. Tasuta lõunaid paraku ei ole ning elektriautode hinnalangust toetab sisepõlemismootoriga masinate hinnatõus."

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077