• 16.01.20, 14:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Algas elektriliste sõidukite ostutoetuseks taotluste esitamine

17. jaanuaril kell 9 algas E-toetuse keskkonnas elektriliste sõidukite ostutoetuseks taotluste esitamine ning kestab kuni 600 000-eurose taotlusvooru täitumiseni. Toetuse summa ühe sõiduki kohta on 5000 eurot ning elektrisõiduki hind võib olla kuni 50 000 eurot käibemaksuta. Hetkeseisuga on saadaval 22 erinevat mudelit.
Elektriauto ostuoetusi saab esitada kuni 600 000eurose summa täitumiseni.
  • Elektriauto ostuoetusi saab esitada kuni 600 000eurose summa täitumiseni.
  • Foto: Raul Mee
„Taotlusi sai E-toetuse keskkonnas sisestama hakata juba möödunud aasta 18. detsembrist ning seni on huvi olnud üle ootuste suur,“ sõnab KIKi toetuste ja teenuste osakonna juhataja Antti Tooming.
„Vaatame esitatud taotlused läbi nende laekumise järjekorras maksimaalselt 70 päeva jooksul. Kui taotlus on menetlusse võetud, siis hindame selle lõpuni ja anname taotlejale võimaluse vajadusel puudusi parandada. Kindlasti ei tähenda taotluses puuduse leidmine automaatselt, et taotleja on toetusest ilma jäänud,“ selgitab Tooming.
„Rõhutame veel, et kui tekib probleeme taotluse sisestamisel, esitamisel ja hilisemates toimingutes, siis võib julgesti pöörduda KIKi töötajate poole. Soovime igati abiks ja toeks olla,“ lisab ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

TASUB TEADA
Ostutoetuse saamise peamised tingimused
•Taotlejateks võivad olla Eesti e-äriregistris registreeritud ettevõtjad ja Eesti isikukoodi omavad füüsilised isikud.
•Toetame uute täiselektriliste M1 ja N1 kategooria sõidukite ostu.
•Toetuse summa sõiduki kohta on 5000 eurot. Elektrisõiduki hind võib olla kuni 50 000 eurot käibemaksuta.
•Elektrisõidukiga tuleb nelja aasta jooksul läbida vähemalt 80 000 kilomeetrit ning sellest vähemalt 80% Eestis. Ostutoetust saanud sõiduki omanik on kohustatud nelja aasta jooksul andma KIKile infot läbitud kilomeetrite kohta. Selleks paigaldatakse kas toetuse saaja nõusolekul sõidukile meerik või edastab isik kord aastas KIKile läbitud kilomeetrite summa.
•Elektrisõiduki esimese 80 000 kilomeetri läbimiseks kulutatud energiakulu ulatuses tuleb tarbida taastuvenergiat.
•Maksimaalselt toetatakse 15 sõiduki ostmist ühe ettevõtjast taotleja kohta ning ühe sõiduki ostmist füüsilisest isikust taotleja kohta. Eraisikutele makstavast toetusest peab KIK tulumaksuseaduse kohaselt kinni tulumaksu.
•Elektrisõiduk tuleb kindlustada kaskokindlustusega kuni läbisõidunõude täitmiseni.
•Toetuse saamiseks tuleb elektrisõiduk soetada Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) poolt tunnustatud automüüjalt. Kui toetuse saaja ei soovi autot soetada AMTELi tunnustatud automüüjate nimekirjas olevalt automüüjalt, on lubatud auto soetada ka Euroopa majanduspiirkonna riigist või Šveitsist elektriauto valmistajalt, ametlikult esindajalt või valmistaja või ametliku esindaja poolt tunnustatud edasimüüjalt. Sel juhul tuleb toetuse saajal esitada KIKile dokumendid, mis kinnitavad automüüja vastavust kehtestatud nõuetele.
•Taotluse juurde tuleb esitada auto müügipakkumus, kuid võib esitada ka auto ostu-müügilepingu. Oluline on silmas pidada, et auto ostu-müügilepingut ei võinud sõlmida varem kui määruse jõustumise kuupäeval, milleks oli 16. detsember 2019.
E-toetuse keskkonda saab siseneda siin. Täpsema info taotlusvooru tingimuste kohta leiab koos korduma kippuvate küsimustega KIKi kodulehelt või saab küsida projektikoordinaator Aive Haavelilt ([email protected], 6 274 318).
KIK annab esimese taotlusvooru sulgemisest 600 000-eurose eelarve täitumise korral teada oma kodulehel ja sotsiaalmeedias ning pressiteate vahendusel. Samuti suletakse siis E-toetuse keskkonnas taotluste esitamise võimalus. Kogu meetme maht on 1,2 miljonit eurot.
Toetust antakse Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemissüsteemi enampakkumistuludest ning toetusmeetme töötas välja Keskkonnaministeerium.
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL) on koostanud automüüjatelt laekunud informatsiooni põhjal ka nimekirja pakutavatest autodest, millele toetus laieneb. Toetuskõlbulike autode nimekirja leiab SIIT! Tarbesõidukeid on nende seas paraku sisuliselt vaid üks: Nissan e-NV200 VAN alghinnaga 32 032 eurot. Teatud mõttes võib teisena sellesse kategooriasse liigitada ka Renault Kangoo Express ZE, mille alghinnaks on märgitud 27 830 eurot.
Kui kokku on hetkeseisuga selles nimistus 22 erinevat mudelit, siis AMTELi tegevjuhi Arno Sillati sõnul elektriautode mudelite arv pidevalt suureneb ning ka hinnatase alaneb.
"Kasutades KIKi toetust, on alates 17. jaanuarist võimalik elektriauto soetada hinnaga alates 14 990 €. Arvestades siia juurde 100 km energiakulu ca 2 €, on tegemist juba väga soodsa liikumisvahendiga. Valdav osa autosid jääb siiski kõrgemasse hinnaklassi. Tasuta lõunaid paraku ei ole ning elektriautode hinnalangust toetab sisepõlemismootoriga masinate hinnatõus."

Seotud lood

Uudised
  • 27.09.19, 09:00
Transport saab puhtaks üksnes rahakoti kaudu
Eelmisel nädalal Tallinna lauluväljakul toimunud kliimaneutraalsuse konverentsi vestlusringis tõdeti, et kui riik otsustavalt oma maksupoliitikaga ei sekku, on aastaks 2050 transpordisektori süsinikuneutraalseks muutmine suhteliselt ebareaalne eesmärk.
Uudised
  • 18.12.19, 11:26
KIK kuulutas välja elektriautode ostutoetuse taotlusvooru
Alates 18. detsembrist avab Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) täiselektriliste sõidukite ostutoetuse taotlusvooru. Toetuse summa ühe sõiduki kohta on 5000 eurot ning elektrisõiduki hind võib olla kuni 50 000 eurot käibemaksuta.
Uudised
  • 27.12.19, 13:19
Elektriautod koguvad tasapisi populaarsust
Viimase viie aastaga on Eestis suurenenud hübriidsõidukite arv üle nelja, elektriautode arv aga ligi kaks korda, kirjutab statistikaameti juhtivanalüütik Piret Pukk statistikaameti blogis.
Uudised
  • 15.01.20, 11:14
Elektriautode müük võib rallima hakata
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL) prognoosib autoturule alanud aastaks eelmiste aastatega võrreldavat väikest kasvu. Rallit võib oodata aga elektriautode müügis.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele