Pärnu maantee ägab raskeveokite tiheda liikluse all

Tallinna-Tartu maantee Kose-Mäo lõigu ehituseks on kavandatud järgneval kolmel aastal kokku ligikaudu sada miljonit eurot, kuid Pärnu suunal ei ole rohkem mõeldud, kui 2+1 lahenduste peale  Foto: Andras Kralla

Tallinna-Tartu maantee neljarealiseks ehitamisest on räägitud – ja selle nimel ka tegutsetud – aastaid, samas Pärnu maantee on jäänud vaeslapse rolli, ehkki just seda läbib raskeveokite põhiline koormus.

Kokku sõidab Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel iga päev 1500 rekat, mis moodustavad kogu maantee liiklusest pea viiendiku, Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel on autoronge 10%, mis arvuliselt teeb vaid 737 rekat ööpäevas, kirjutab Eesti Päevaleht.

See, kui suurest liiklustihedusest alates teid neljarealisteks ehitatakse, on riigiti erinev. Soomes on piir 9000 juures, Suurbritannias ulatub see isegi 11 000 autoni ööpäevas. Eestis on peetud neljarealise tee planeerimise alampiiriks 10 000 autot ööpäevas. Arvestades, et Pärnu maanteel oli liiklustihedus mullu alles 8600 auto juures, piisab numbrite järgi praegusest 2 + 1 lahendustest.

Loe pikemalt Eesti Päevalehest.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Ana Madismäe
Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150