• 04.11.19, 10:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu maantee ägab raskeveokite tiheda liikluse all

Tallinna-Tartu maantee neljarealiseks ehitamisest on räägitud – ja selle nimel ka tegutsetud – aastaid, samas Pärnu maantee on jäänud vaeslapse rolli, ehkki just seda läbib raskeveokite põhiline koormus.
Tallinna-Tartu maantee Kose-Mäo lõigu ehituseks on kavandatud järgneval kolmel aastal kokku ligikaudu sada miljonit eurot, kuid Pärnu suunal ei ole rohkem mõeldud, kui 2+1 lahenduste peale
  • Tallinna-Tartu maantee Kose-Mäo lõigu ehituseks on kavandatud järgneval kolmel aastal kokku ligikaudu sada miljonit eurot, kuid Pärnu suunal ei ole rohkem mõeldud, kui 2+1 lahenduste peale Foto: Andras Kralla
Kokku sõidab Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel iga päev 1500 rekat, mis moodustavad kogu maantee liiklusest pea viiendiku, Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel on autoronge 10%, mis arvuliselt teeb vaid 737 rekat ööpäevas, kirjutab Eesti Päevaleht.
See, kui suurest liiklustihedusest alates teid neljarealisteks ehitatakse, on riigiti erinev. Soomes on piir 9000 juures, Suurbritannias ulatub see isegi 11 000 autoni ööpäevas. Eestis on peetud neljarealise tee planeerimise alampiiriks 10 000 autot ööpäevas. Arvestades, et Pärnu maanteel oli liiklustihedus mullu alles 8600 auto juures, piisab numbrite järgi praegusest 2 + 1 lahendustest.
Loe pikemalt Eesti Päevalehest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 12:55
Vedajate väljakutsed 2025. aasta kindlustusturul
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele