Tallinna-Tartu maantee neljarealiseks ehitamisest on räägitud – ja selle nimel ka tegutsetud – aastaid, samas Pärnu maantee on jäänud vaeslapse rolli, ehkki just seda läbib raskeveokite põhiline koormus.

- Tallinna-Tartu maantee Kose-Mäo lõigu ehituseks on kavandatud järgneval kolmel aastal kokku ligikaudu sada miljonit eurot, kuid Pärnu suunal ei ole rohkem mõeldud, kui 2+1 lahenduste peale
- Foto: Andras Kralla
Kokku sõidab Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel iga päev 1500 rekat, mis moodustavad kogu maantee liiklusest pea viiendiku, Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel on autoronge 10%, mis arvuliselt teeb vaid 737 rekat ööpäevas,
kirjutab Eesti Päevaleht.
See, kui suurest liiklustihedusest alates teid neljarealisteks ehitatakse, on riigiti erinev. Soomes on piir 9000 juures, Suurbritannias ulatub see isegi 11 000 autoni ööpäevas. Eestis on peetud neljarealise tee planeerimise alampiiriks 10 000 autot ööpäevas. Arvestades, et Pärnu maanteel oli liiklustihedus mullu alles 8600 auto juures, piisab numbrite järgi praegusest 2 + 1 lahendustest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.