Soome teadlased Aalto ülikoolist ja Georuumilisest Instituudist hakkavad Tallinkiga koostöös uurima autonoomsete laevade arendamise võimalusi, projekti rahastab Euroopa kosmoseagentuur (ESA).

- Soome teadlased paigaldavad Tallinki Megastarile andurid, mille abil arendada laevade autonoomseks juhtimiseks vajalikku tarkvara.
- Foto: Andres Haabu
Tallinki laevale Megastar paigaldatakse andurid, mis hakkavad edastama videopilti, heli ja müra, Lidarisignaale, satelliitsidet ja transponderite edastatud signaale. Nende andmete põhjal hakatakse välja töötama tehisintellekti ja masinõppivat tarkvara, mille abil parandada ohutust laevaliikluses, teatas Soome georuumiline instituut.
"Ka meeskond ei lähtu ohutuseks olulise info hindamisel ainult ühest andurist, nad kasutavad eri sisendite abil kattuvat pilti, samal põhimõttel hakkab töötama ka meie projekt," ütles instituudi uurija Sarang Thombre.
Eri signaalide abil soovitaksegi luua programm, mis on võimeline tuvastama ja nägema selliseid objekte nagu poid, teised laevad või väiksemad alused. "Saadud informatsiooni sidumisel aluste navigeerimisreeglitega peaks olema võimalik juhtida laeva autonoomselt isegi sellisel tiheda liiklusega veealal, nagu seda on Läänemeri," lisas Thombre.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Äripaev
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.