Soome teadlased Aalto ülikoolist ja Georuumilisest Instituudist hakkavad Tallinkiga koostöös uurima autonoomsete laevade arendamise võimalusi, projekti rahastab Euroopa kosmoseagentuur (ESA).

- Soome teadlased paigaldavad Tallinki Megastarile andurid, mille abil arendada laevade autonoomseks juhtimiseks vajalikku tarkvara.
- Foto: Andres Haabu
Tallinki laevale Megastar paigaldatakse andurid, mis hakkavad edastama videopilti, heli ja müra, Lidarisignaale, satelliitsidet ja transponderite edastatud signaale. Nende andmete põhjal hakatakse välja töötama tehisintellekti ja masinõppivat tarkvara, mille abil parandada ohutust laevaliikluses, teatas Soome georuumiline instituut.
"Ka meeskond ei lähtu ohutuseks olulise info hindamisel ainult ühest andurist, nad kasutavad eri sisendite abil kattuvat pilti, samal põhimõttel hakkab töötama ka meie projekt," ütles instituudi uurija Sarang Thombre.
Eri signaalide abil soovitaksegi luua programm, mis on võimeline tuvastama ja nägema selliseid objekte nagu poid, teised laevad või väiksemad alused. "Saadud informatsiooni sidumisel aluste navigeerimisreeglitega peaks olema võimalik juhtida laeva autonoomselt isegi sellisel tiheda liiklusega veealal, nagu seda on Läänemeri," lisas Thombre.
Autor: Äripaev
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.