BLS: autojuhtidele rohkem otsustusõigust

BLS Logistics kommertsjuht Rodion Põder
BLS Logistics kommertsjuht Rodion Põder

BLS Logistics viis ettevõttes läbi muudatuse, mis annab autojuhtidele rohkem ostsustusõigust. "Juht otsustab nüüd palju rohkem," ütleb Pärnu Tarneahelakonverentsil esinev ettevõtte kommertsjuht Rodion Põder.

BLS Logistics kommertsjuht Rodion ütleb intervjuus, et ettevõtte strateegia jaoks võivad kiirus, paindlikkus või automatiseerimine suisa ohtlikud olla. "Paindlikkus on peaaegu alati lisakulu ja see kulu tuleneb ettenägematutest olukordadest, mis on tingitud sellest, et protseduuri pole järgitud või jääb mõlemal osapoolel puudu pädevusest," sõnab ta.

Veel ütleb Põder, et kiirus on see, mida ettevõte ei pea jälgima. "Me peame keskenduma klientide vajadustele, minema oma partnerite protsessides sügavale ja me peame olema eksperdid oma kliendi valdkonnas."

Järgneb intervjuu Rodion Põdraga:

Tänavune Pärnu Tarneahelakonverents keskendub kiirusele. Kui oluline on kiirus BLSi jaoks ja kuidas teil töötempo ajas muutunud on?

Ettevõtte strateegia jaoks võivad sellised märksõnad nagu kiirus, paindlikkus või automatiseerimine olla väga tihti ohtlikud, sest need sõnad kõlavad hästi ja järgivad maailma trende.

Juhtkond saab kiiruse ja paindlikkuse nimel palju teha, sest see on väga oluline.

Kuid kiirus ja automatiseerimine iseenesest ei pruugi olla kliendile vajalikud - vajalik võib olla midagi muud.

Paindlikkus on peaaegu alati lisakulu ja see kulu tuleneb ettenägematutest olukordadest, mis on tingitud sellest, et protseduuri pole järgitud või jääb mõlemal osapoolel puudu pädevusest. Kiirus on niisiis see, mida me ei suuda oma äris mõõta või õigemini öeldes, me ei pea seda jälgima, kuid me peame keskenduma klientide vajadustele, minema oma partnerite protsessides sügavale ja me peame olema eksperdid oma kliendi valdkonnas.

Väga oluline on kinni pidada kokkulepitud tarnepäevadest ja - aegadest, mida aitab tagada tarnekindlus komplekteerimisel.

Olete öelnud, et tarnekiirust aitab tagada vaid protsesside lihtsustamine. Milliseid protsesse on BLSil õnnestunud lihtsustada?

Et meie ettekannet veel mitte reeta, võin kirjeldada üht lahendust, mida oma transpordiosakonna jaoks tegime - Pilot. See on marsruudi optimeerimise tarkvara, mis sisaldab kõiki vajalikke vahendeid nagu e-POD, kahjustatud pakkide online-pildistamine, krediitarve koostamise võimalus, Waze´i kasutamise võimalus ummikute vältimiseks jne. Selle tarkvara juurutamisel oleme aru saanud, et muudatuste tegemiseks peame andma autojuhtidele rohkem otsustusõigust. See puudutab näiteks tarneaadressi muutmist.

Lisaks postiindeksitele ja tänavate/majade nimedele ja numbritele rakendasime vanakooli geograafilise koordinaatide süsteemi longitude/latitude. Mõnikord on see sihtpunkti määramisel kasulik. Saime aru, et meie autojuhid on eksperdid. Kõlab lihtsalt, kuid sageli pole logistikahaldurid kindlad, et nad paremini teavad.

Me anname autojuhtidele nutitelefonidesse paigaldatud Pilot-programmi abil võimaluse muuta aadresse ja ajakava, kui see on kokku lepitud kaupluse töötajaga jne. Juht otsustab nüüd palju rohkem, kui enne selle piloodi rakendamist. Raske otsus, kuid see hõlmab meie filosoofiat - partnerlust.

Kui tulla korra teie ettekande juurde ja mõelda infosüsteemide ühendamisele, siis see ei kõla just kõige lihtsama projektina. Milliste katsumustega teil tuli silmitsi seista?

Praeguse seisuga ütleksin, et kõige raskem oli otsustada, mida meil tuleviku täpsemalt vaja on. Huvitav on mõelda, et kõik otsused, mille me võtame täna tuleviku osas vastu, baseeruvad meie kogemusel, mis on tegelikult juba minevik.

Ehk siis täna me võtsime endale kohustuse, et selle aasta jooksul otsustame, milliseid infosüsteeme meil on vaja viie aasta pärast. Jah, oleme uued süsteemid äsja juurutanud, kuid olen üsna kindel, et peame juba täna mõtlema tulevikule. See on kõige raskem osa - ülejäänud on vaid protsessi haldamine. Kui fookus ja plaan on paigas, siis see on meeskonna töö, nagu tavaliselt. Plan-do-check-act.

Lõpetuseks küsin ka üldisemalt: millised on logistikasektori peamised mured hetkel teie hinnangul?

Kõige suurema väljakutsena tooksin esile palgasurvet, millega tuleb kaasa minna. Samas on probleem ka oskustööjõu puudu. Osaliselt ka see, et inimeste hulk, kes töötavad meie ladudes, on väga suur, kuid seda saab lahendada protsesside lihtsustamise abil.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1643489
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.0520722
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153445
Filipiinide peeso PHP 58,94 0.1240168
Hiina jüaan CNY 7,59 -0.2678958
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.096664
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0094429
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.1369528
India ruupia INR 80,54 0.0770387
Indoneesia ruupia IDR 15936,86 0.177199
Islandi kroon ISK 135,54 0.1033973
Jaapani jeen JPY 125,70 0.0477555
Kanada dollar CAD 1,49 0.0267863
LAV rand ZAR 15,89 0.0314846
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,05 0.1580139
Malaysia ringgit MYR 4,61 0.1801802
Mehhiko peeso MXN 21,82 0.1965187
Norra kroon NOK 9,74 0.0852489
Poola slott PLN 4,33 0.0115495
Rootsi kroon SEK 10,56 -0.0511141
Rumeenia leu RON 4,75 -0.006317
Singapuri dollar SGD 1,53 0.039167
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1381852
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0793441
Taani kroon DKK 7,46 0.018769
Tai baht THB 35,30 0.2023889
Tšehhi kroon CZK 25,65 -0.0077979
Türgi liir TRY 6,04 0.1460096
Ukraina grivna UAH 30,66 0.1057707
Ungari forint HUF 317,07 0.0378609
USA dollar USD 1,13 0.1058668
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.2480939
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0741748
Vene rubla RUB 74,47 0.0683941

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019