• 27.10.16, 14:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu Sadam investeerib igal aastal miljoneid eurosid

Pärnu Sadam on investeerinud viimase nelja aasta jooksul konkurentsivõime nimel umbes 15 miljonit eurot, ütleb 17. novembril Logistika Aastakonverentsil esinev Pärnu Sadama nõukogu liige Kaspar Kokk.
Laadimine Pärnu sadamas.
  • Laadimine Pärnu sadamas.
  • Foto: Pärnu Sadam
Kaspar Kokk ütles logistikauudised.ee-le, et Pärnu Sadam investeerib igal aastal suurusjärgus miljon eurot ainuüksi tehnilise võimekuse parandamisesse ja säilimisse.
„Pärnul on sadamana veel kasvuruumi ja võimekust piisavalt. Kui arvestame olemasolevat võimekust, siis on kaubamahtudele kasvuruumi veel suurusjärgus kuni kaks korda,“ lisas Kokk.
Peamised kaubaartiklid, mis läbi Pärnu sadama liguvad, on ümarpuit, turvas, puiduhake ja puidugraanulid. „Ümarpuit on ja turvas on üsna stabiilsed. Hakkepuidul tuleb esile vast suurimaid kõikumisi aastast aastasse. Selgelt suurimaks kasvumootoriks on just graanulite pool,“ sõnab Kokk.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehkki Pärnu kaudu veetakse välja rohkem, kui sisse tuuakse, võib sissetoodavast kaubaartiklist Koka sõnul nimetada just killustikku. „Killustik moodustab suurema osa sisseveetavast kaubast,“ märkis Kokk.
Pärnu Sadam plaanib jätkata investeerimise ja arendusega. Möödunud aastal viidi läbi Pärnu lahe ja jõe süvendamine, mis võimaldab sadamal vastu võtta kuni 7-meetrise süvisega laevu. „Juba ainuüksi see süvendamine on suurendanud meie mahte ja seda ilma, et oleksime pidanud kuskil reklaamima,“ sõnas Kokk ja lisas, et ettevõte on kaalumas võimalust rajada tulevikus ka LNG punkerdamise teenus.
Pärnu Sadama nõukogu liige Kaspar Kokk räägib Pärnu Sadama arenguperspektiividest pikemalt juba 17. novembril traditsioonilisel Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee Logistika Aastakonverentsil
Konverentsile saab registreeruda SIIN ja täisprogrammi näeb SIIN.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Bussifirma Alltours OÜ omanik Üllar Sai roolis.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele