Pärnu tarneahelakonverentsi arutlusringis pakuti välja idee, et Eesti ettevõtted võiksid ühiselt investeerida logistikakeskuse rajamisse Saksamaale.
OÜ Echo juhatuse liikme Viljar Mooritsa ütlusel teevad Eesti ettevõtted väga ilusaid tooteid. Kuna aga Eesti ettevõtted on väiksed, siis ei suuda nad omada tõhusat logistikat. „Ettevõtted saadavad üksi oma tooteid Euroopa poodidesse,“ nentis Moorits. Tema väitel tähendab see, et kaubad ei jõua siit 1-2 päevaga Euroopasse. Lahendusena pakkus ta ideed, et Eesti ettevõtted investeeriksid ühiselt logistikakeskuse loomisse näiteks Saksamaal.
Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu PROLOG juhatuse esimees Tõnis Hintsov tunnistas, et ühingus on püütud liikmetele pakkuda ühishankeid, millest kõik osapooled võidaksid. Ühishangete idee ei ole aga leidnud eriti palju järgijaid. „Oleme vist ikka selles kinni, et ei taheta välja anda infot, kui palju keegi toodab ja müüb,“ analüüsis Hintsov põhjuseid. Seetõttu arvas Hintsov, et ei ole vajalik investeerida ka ühisesse logistikakeskusse vaid piisaks ühtsest logistika juhtimisest.
Hintsov leidis, et ettevõtted võiksid rohkem teha koostööd. „Meie firmad on tegelikult kõik väiksed ja puudub ressurss pidada üleval kõrgelt kvalifitseeritud spetsialiste erinevates segmentides. Ma leian, et ka siin peitub ressurss teha koostööd,“ rääkis Hintsov võimalusest, et ettevõtted võiksid ühiselt spetsialistide teenust sisse osta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pärnus toimus kahepäevane Tarneahelakonverents 2015 „Edu valem“. Kuulajate ette astus üle veerandsaja esineja ja külastati 3 ettevõtet.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.