Autorid: Annika Matson, Annika Matson Kald • 10. veebruar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Renditööjõudu tasub kasutada lühiajalises projektis

AS DHL Estonia kasutab renditööjõudu. Ettevõtte personalijuht Anneli Tõnissoo sõnul tasub tööjõudu rentida, kui tegemist on lühiajalise tööjõuvajadusega.

Tõnissoo rääkis, et mõni aasta tagasi kasutati renditööjõudu pidevalt ja ka pikemaajaliste töösuhete puhul, aga 2013. aastal muudeti ettevõttes renditööjõu kasutamise poliitikat. “Nüüd kasutamegi renditööjõudu vaid lühiajaliste projektide puhul,” ütles ta, kuid toonitas, et eriteadmisi nõudvatel ametikohtadel ei ole renditööjõu lühiajaline kasutamine otstarbekas.

Tõnissoo toonitas, et renditöötajaid peab kohtlema võrdväärselt põhitöötajatega, muidu ei pruugi renditöötaja kollektiivi sulanduda ning võib tekkida probleeme motivatsiooniga. “Eelnevalt tuleb kindlasti läbi kaaluda tööjõuvajaduse kestus, sest pikaajaliselt renditööjõudu kasutada on ettevõttele kulukas,” märkis Tõnissoo.

Personalijuht soovitas meeles pidada, et renditööjõudu kasutades on haiguste, puhkuste jm puudumiste puhul vaja suhelda nii renditöötaja otsese ülemuse kui ka rendifirmaga ning seegi on ressurssi nõudev ja komplitseeritud.

HAVI Logisticsi tegevjuht Roger Allas selgitas, et neil on tööjõu rentimine vajalik eelkõige selleks, et mahu liikumistega paremini toime tulla. Lisaks tõi ta rendi põhjustena välja tööjõu liikumise ja voolavuse ning erakorralised projektid, mis vajavad kiiret reageerimist. “Meie tegevus toimub 365 päeva aastas ja 24 tundi ööpäevas, kus iga päev tuleb kaup õigeks ajaks kohale viia,” märkis Allas.

Havi Logisticsi kogemus renditööjõuga on olnud pikaajaline ning koostööd on tehtud erinevate ettevõtetega. “Kõige olulisem on omavaheline valmidus koostööks ja avatus informatsiooni vahetamisel,” jagas ta oma kogemust.

Renditööjõud tuleb endal välja koolitadaASi Rimi Eesti Food kommunikatsioonijuht Katrin Bats ütles, et nad on mõistagi tööjõurenti kasutanud, aga praegu eelistavad nad leida endale töötajaid ise ja seda ka hooajaliselt.

“Tööjõurendi teenus on tunduvalt kallim, paindlikkust reageerida lühiajaliselt on neil vähe ning lisaks tuleb neid pisut enam õpetada ehk investeerida omaenda tööjõuressurssi nende koolitamisse,” tõdes Bats. Ta lisas, et eriti keerukaks teeb asja see, et kord väljakoolitatud renditöötajad ei pruugi olla samad, kes ka järgmisel päeval tööle tulevad.

Tööjõurendi pluss on Batsi sõnul see, et see vabastab tööandja värbamise tööst, ära jäävad muud personali värbamisega kaasnevad kulud ning pikemaajalised koolituskulud.

Tööjõurendi mõte võiks Batsi sõnul olla see, et nad tagavad lühikese etteteatamisajaga määratud kohas vajaliku arvu tööjõudu. “Paraku meie kogemus on pigem selline, et seda alati ei suudeta. Nendel ettevõtetel on veel arenguruumi. Samas on ilmselt ka nende teenuse kvaliteedi taga üldine teenindussektoris valitsev tööjõupuudus. Ilmselt seisavad ka nemad tööjõu värbamisel silmitsi samade probleemidega mis teised teenindusettevõtted,” tõdes Bats.

Ta tõi esile ka ühe positiivse kogemuse. “Suurtes kauplustes oleme sisse ostnud riiuldamisteenust. Seda pakuvad ettevõtted, kelle ärimudel näebki ette suurtele kauplustele kaupade riiulisse ladumise teenuse pakkumist. Selle eelis on see, et toimivad tööprotsessid on olemas, nende enda juhitud ning kvaliteet on seetõttu tagatud. Lisaks näitab senine koostöökogemus, et see tagab meile stabiilsuse. Oleme teenusega väga rahul ning kindlasti kasutame ka edaspidi,” näitlikustas

Rimi kommunikatsioonijuht.

Appi anda konkreetne juhendaja

Renditööjõufirma GoWorkaBit kaasasutaja Kei Karlson toonitas, et tööjõudu rentides on väga oluline see, et ettevõte pakub renditöötajatele toreda töökogemuse. Kuna renditöötajad ei ole ehk varem ettevõttega ja konkreetsetööga kokku puutunud, siis peaks nende jaoks olema olemas inimene, kes juhendab ja küsimustele vastata oskab.

“Need ettevõtted, kes pakuvad ajutistele töötajatele toredaid ja väärtuslikke kogemusi, leiavad ka pikemaks ajaks kergemini töötajaid. Sest nii tekib ettevõttest positiivne kuvand,” tõdes Karlson.

Kui ettevõte kasutab personalirenti esimest korda, soovitas ta veenduda selles, et

rendiettevõte korrektselt töötajatega lepingud vormistaks ja tasuks ka kõik maksud.

 

Renditööjõu kasutamisest ja kasutajate kogemustest räägitakse lähemalt 25. veerbuaril toimuval konverentsil Laoseis 2015. Konverentsi kavaga saab tutvuda SIIT.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077