Autor: Tanel Raig • 19. detsember 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Raudtee jääb järgmisel aastal kahjumisse

AS Eesti Raudtee nõukogu võttis vastu 2015. aasta eelarve, mille puhaskahjum on 9 miljonit eurot.

Ettevõtte ärituludeks plaanitakse järgmisel aastal 45,7 miljonit eurot ning ärikuludeks 33,9 miljonit eurot. Oodatav ärikasum enne kulumit ja intresse on 11,8 miljonit eurot. Investeeringuid tehakse kokku  17,1 miljoni euro eest, millest 7,7 miljonit eurot tuleb Eesti Raudtee omavahenditest ning 9,4 Euroopa Liidu struktuurivahenditest.

Finantsplaneerimisel on lähtutud eeldusest, et kaubaveomaht raudteel on jätkuvas madalseisus ning langeb tuleval aastal tasemele 17,3  miljoni tonnini aastas.

2015. aasta investeeringud näevad ette raudtee kapitaalremonti Tapa-Tartu vahelisel lõigul, mis on vajalik säilitamaks reisirongidele liikumiskiiruse 120 km tunnis. Muud suuremad investeeringud hõlmavad peamiselt aastast 2014 jätkuvate investeerimisprojektide lõpule viimist.

AS Eesti Raudtee juhatuse esimehe Ahti Asmanni sõnul on oluline, et Eesti Raudtee arenguplaanid leiaksid kajastamist riigi eelarvestrateegias. „Eesti Raudtee toetab igati Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumit uue raudteeinfrastruktuuri kasutustasude arvestamise metoodika väljatöötamisel, mis jagab raudtee ülalpidamiskulud senisest õiglasemalt kauba- ja reisivedajate ning riigi vahel. Tegemist on äärmiselt vajaliku sammuga taastamaks Eesti kui logistikakanali konkurentsivõime piirkonnas.“

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077