• 25.03.15, 16:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nõukogu kinnitas Eesti Raudtee kahjumis majandustulemuse

ASi Eesti Raudtee nõukogu kinnitas ettevõtte eelmise aasta majandusaruande, mille järgi oli raudteetaristu haldaja 2014. aasta kahjum 0,26 miljonit eurot.
Eesti Raudtee äritulud olid eelmisel aastal 55,5 miljonit eurot ja need kahanesid aastaga 12,7 miljoni võrra ehk 18,6%. Müügitulu langes võrreldes tunamullusega 20% ehk 51,5 miljoni euroni. Müügitulust 85 protsenti teeniti kaubavedude teenindamisest, 7 protsenti reisivedude teenindamisest ning 8 protsenti moodustasid muud tulud.
2014. aastal investeeriti kokku 15,5 miljonit eurot, mida on 42% vähem kui tunamullu.
AS Eesti Raudtee nõukogu esimehe Raivo Vare sõnul oli möödunud aastal olulisel kohal töö efektiivistamine. „Oleme tegelenud kokkuhoiuga ning lahendanud pika ajalooga probleeme.“ Vare nentis, et majandustulemused peegeldavad raudteeturu hetkeolekut. „Ettevõtte peamine sissetulekuallikas on jätkuvas languses. Vähenev tulubaas on viinud langusesse ka tulemused.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

2014. aastal veeti AS Eesti Raudtee infrastruktuuril 19,22 miljonit tonni kaupa, millest 14,08 miljonit tonni tuli transiitvedude, 0,62 miljonit tonni ekspordi ja 1,05 miljonit tonni impordi arvelt. Suurim oli nafta ja naftasaaduste osatähtsus, mis moodustas 9,83 miljonit tonni kogu vedude mahust, järgnesid väetised 3,35 miljoni ja põlevkivi 2,67 miljoni tonniga. Kohalikke vedusid tehti 3,47 miljoni tonni ulatuses. Konteinervedude mahuks oli 72 000 TEU-d ning aastaga suurenes see 16 protsenti.
Kaubaveomahtude maht 2014. aastal oli 21 protsenti väiksem 2013. aasta mahust. Peamiseks partneriks kaubavedudes oli Venemaa, kust möödunud aastal laaditi Eesti suunale 10,2 miljonit tonni veoseid. Võrreldes 2013. aastaga vähenes maht 30 protsenti. Kasvasid veod Lätist ja Kasahstanist.
AS Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmanni sõnul oli 2014. aasta suurimaks väljakutseks jätkuvalt langevate transiidimahtude juures tagada raudtee stabiilne rahastamine. „Riiklikult reguleeritud infrastruktuuri kasutustasu metoodika ei taga infrastruktuuri kulude katmist ning ei võimalda reisirongide kvaliteetset teenindamist,“ selgitas Asmann.

Seotud lood

Uudised
  • 15.01.15, 14:22
Palo lubab raudtee rahastamise lahendada järgmiseks aastaks
Majandus- ja taristuminister Urve Palo sõnul tuleb lahendused Eesti Raudtee finantseerimiseks leida järgmise aasta riigieelarves.
Uudised
  • 19.12.14, 15:09
Eesti Raudtee palub riigiabi
Eesti Raudtee juht Ahti Asmann rääkis Vikerraadiole, et ettevõte ei saa riigi toeta enam hakkama.
Uudised
  • 19.12.14, 15:14
Eesti Raudtee jääb järgmisel aastal kahjumisse
AS Eesti Raudtee nõukogu võttis vastu 2015. aasta eelarve, mille puhaskahjum on 9 miljonit eurot.
Uudised
  • 19.01.15, 08:00
Kaubavedu Eesti raudteel vähenes
Mullu veeti Eesti Raudtee taristul ligi veerandi võrra vähem kaupa kui aasta varem, teatas ettevõte.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Transpordiamet on 25,25 m autoronge põhjalikult testinud ja leidnud, et nende kasutamine Eesti teedel on teatud tingimustel igati õigustatud.
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele