Majandus- ja taristuminister Urve Palo sõnul tuleb lahendused Eesti Raudtee finantseerimiseks leida järgmise aasta riigieelarves.
Kuigi raudteejuhid rõhutasid eelmisel aastal korduvalt vajadust leida lahendused raudtee ülalpidamiskulude finantseerimiseks hiljemalt 2014. aasta lõpuks, on riik otsustanud laheduste leidmise lükata järgmisesse aastasse. Äripäeva
infolehele Transport ja Logistika 2015. aasta eesmärke tutvustanud Urve Palo ütles, et lahendused AS Eesti Raudtee tasakaalus eelarve ja investeerimisvõimekuse tagamiseks tuleb leida järgmise, 2016. aasta riigieelarves ja 2017-2020 riigi eelarvestrateegias.
Palo ei osanud öelda, kas ja kui palju kaubamahud raudteel tänavu langevad. „Kaubamahu hulk ja vedude trend sõltub nii Eesti kaubanduspartneritest kui poliitilistest ja maailmamajanduse arengutest. Seetõttu ei ole hetkel võimalik ette ennustada raudtee kaubavedude mahu kujunemist. Meile teadaolevalt koostas AS Eesti Raudtee 2015.a. eelarve kaubaveomahu arvestusega ca 17,3 mln tonni,“ teatas ta.
Reisirongisõidu kallinemise kohta möönis Palo, et piletihindade korrigeerimise vajadust hinnatakse uuesti eeldatavalt aasta teises pooles.
Urve Palo vastas küsimustele 2015. aasta eesmärkide ja võimalike arengute kohta transpordisektoris Äripäeva
Transport ja Logistika infolehe jaanuari numbris.
Seotud lood
ASi Eesti Raudtee nõukogu kinnitas ettevõtte eelmise aasta majandusaruande, mille järgi oli raudteetaristu haldaja 2014. aasta kahjum 0,26 miljonit eurot.
Eesti Raudtee juht Ahti Asmann rääkis Vikerraadiole, et ettevõte ei saa riigi toeta enam hakkama.
AS Eesti Raudtee nõukogu võttis vastu 2015. aasta eelarve, mille puhaskahjum on 9 miljonit eurot.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.