Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Rail Baltic liigub samm-sammult
Pärnumaa maavalitsus ja kohalikud omavalitsused leppisid kokku Rail Balticu trassi asukoha Läti piirist Pärnu linnani.
Arutelu jätkub Pärnu-Rapla suunal, homme kohtuvad projektimeeskonna osapooled Vändra vallas, et täpsustada trassi kulgemist Põhja-Pärnumaal.
Eelistatud trass kulgeb Pärnumaa lõunaosas suuresti riigimetsa aladel, Pärnu-Ikla maanteest idas. Surju vallas Rabaküla-Metsaääre küla piirkonnas on aluseks vallavalitsuse eelistatud trassilõik. Pärnu linnas kulgeb eelistatud trass valdavalt praeguse raudtee koridoris.
Homsel kohtumisel tuleb veel kord arutuse alla Vändra ja Are valla osa, mille soovituslik eelistus ei kattu kohalike omavalitsuste omaga.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) on arvutanud kokku palju Rail Balticu Harjumaa trassi osad maksma läheks ja mis on nende sotsiaal-majanduslik mõju.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.