Rail Baltic hakkab minema läbi Kaunase

Täna Tallinnas toimunud töögrupi kohtumisel leppisid Eesti, Läti ja Leedu kokku raudteeühenduse Rail Balticu ühisettevõtte aktsionäride leppes.

Lepiti kokku, et raudtee ehitatakse samadele tehnilistele standarditele vastavalt Tallinnast Pärnu, Riia, Panaveþyse ja Kaunase kaudu Poolani. Kuna see ühendus on ka Euroopa Liidu abikõlbulik, siis esmajärjekorras liigutakse töödega edasi ning esitatakse rahastustaotlus sel liinil asutavate lõikude peale. Samuti jõuti üksmeelele selles, et Vilniuse-Kaunase haruliin on projekti osa, mida hakatakse ellu viima, kui see muutub euroliidu abikõlbulikuks.

Aktsionäride lepe peab saama heakskiidu ka liikmesriikide valitsustelt. Aktsionäride leppe allakirjutamiseni jõutakse eeldatavalt augustis, kui Lätis ja Eestis on loodud valdusettevõtted, kellest saavad ühisettevõtte aktsionärid.

Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi sõnul kulgesid läbirääkimised pikalt ja põhjalikult ning lõpptulemus rahuldab kõiki osapooli. „Eelkõige on mul hea meel selle üle, et takistused ettevõtte loomiseks on kõrvaldatud ja saame edasi minna ettevõtte reaalse käivitamisega, muuhulgas selleks, et esitada järgmise aasta jaanuari lõpuks rahastustaotlus Euroopa Komisjonile,“ ütles ta.

Eesti, Läti, Leedu, Poola ja Soome kirjutasid Rail Balticu ühisfirma loomise kavatsuste leppele alla mullu septembris. Ühisettevõtte peakontor tuleb varasema kokkuleppe kohaselt Riiga, igas Balti riigis jääb raudtee omand riigile.

Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme laiusega (nn Euroopa laius) moodne ja kiire elektrifitseeritud raudteeühendus. Laiema koridorina hõlmab Rail Baltic põhjast nii Skandinaaviat kui Venemaad ja teiselt poolt Lääne-Euroopat.

Osale arutelus

  • aripaev. ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 0.8533502
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.1230798
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0358038
Filipiinide peeso PHP 59,17 0.5232489
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0906118
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.1629799
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0229327
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.2665688
India ruupia INR 80,70 0.268393
Indoneesia ruupia IDR 15965,13 0.3549008
Islandi kroon ISK 135,51 0.0812408
Jaapani jeen JPY 125,75 0.0875517
Kanada dollar CAD 1,50 0.2343802
LAV rand ZAR 15,79 -0.5786862
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,60 0.4370932
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.3755563
Mehhiko peeso MXN 21,82 0.1919271
Norra kroon NOK 9,77 0.3173723
Poola slott PLN 4,33 -0.0831562
Rootsi kroon SEK 10,58 0.1353577
Rumeenia leu RON 4,75 0.0694869
Singapuri dollar SGD 1,54 0.2219466
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115154
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1234241
Taani kroon DKK 7,46 0.0147471
Tai baht THB 35,37 0.4019393
Tšehhi kroon CZK 25,64 -0.0389894
Türgi liir TRY 6,04 0.2969968
Ukraina grivna UAH 30,62 -0.0424389
Ungari forint HUF 316,83 -0.0378609
USA dollar USD 1,14 0.1764446
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.6414135
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0041208
Vene rubla RUB 74,33 -0.1271136

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019