Peaminister Taavi Rõivas kohtus täna Leedus peaminister Algirdas Butkeviciusega, kellega rääkis Rail Balticu projektist.
Rõivas kinnitas, et Eesti toetab Vilniuse liitmist trassiga, kuid see ei tohi takistada põhitrassiga kiiret edasiliikumist. „Erimeelsused on lahendatud ja tuleb jätkata koostööd ühisettevõtte loomise ja ühise projektitaotluse esitamise nimel,“ ütles Rõivas. „Tähtis on luua ühisettevõte ja esitada ühistaotlus CEFi (Connecting Europe Facility) esimesse rahastusvooru. Vastasel juhul riskime CEFi finantseeringu kaotamisega.“ Peaministrid tõdesid, et tupikseisust on väljutud ja projektiga on võimalik ajakavas püsida.
Kohtumisel räägiti veel julgeolekuolukorrast, Leedu kiirest majandusarengust ning eurotsooniga liitumisest Samuti energiaühendusest ja Visaginase tuumajaamaga seotud arengutest.
Rõivas kohtus ka Leedu presidendi Dalia Grybauskaitega, kellega räägiti julgeolekust ja Euroopa Parlamendi valimistest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: aripaev. ee
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi sõnul seisab Rail Balticu projekt suuresti selle taga, et keskkonnaministeerium ei ole heaks kiitnud projekti keskkonnamõjude strateegilise hindamise (KSH) programmi.
Täna pidasid transpordi asekantslerid Vilniuses kõnelusi raudteeühenduse Rail Baltic aktsionäride leppe üle. Nii Läti kui Eesti esindaja märkisid, et Vilniuse ühendamine on oluline.
Pärnumaa maavalitsus ja kohalikud omavalitsused leppisid kokku Rail Balticu trassi asukoha Läti piirist Pärnu linnani.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.