Täna pidasid transpordi asekantslerid Vilniuses kõnelusi raudteeühenduse Rail Baltic aktsionäride leppe üle. Nii Läti kui Eesti esindaja märkisid, et Vilniuse ühendamine on oluline.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsler Eero Pärgmäe sõnul on enamikes küsimustes riigid jõudnud kokkuleppele, lahendada on jäänud veel mõned küsimused, sealhulgas Vilniuse ühendamise teema, vahendas ministeeriumi pressiteade.
Läti ja Eesti esindaja märkisid, et Vilniuse ühendamine tulevikus on oluline, kuid seda saab teha projekti järgmistes etappides, kui on täpsemalt teada liini majanduslik tasuvus ja Euroopa-poolse toetuse saamise võimalused.
„Töötasime aktsionäride leppe kallal ja saime sammu edasi,“ ütles Pärgmäe. „Vilniuse ühendamist arutatakse edasi järgmisel töögrupi kohtumisel, selle kohta teeb sõnastusettepaneku Läti.“
Pärgmäe sõnul saavutasid riigid aga täna kokkuleppe juhatuse liikmete valimise protsessis. Pooled nõustusid edasi töötama ka sättega, mille kohaselt aktsionärid peavad vältima oma tegevuses huvide konflikti ühisettevõttega.
Eesti, Läti, Leedu, Poola ja Soome kirjutasid Rail Balticu ühisfirma loomise kavatsuste leppele alla mullu septembris. Ühisettevõtte peakontor tuleb varasema kokkuleppe kohaselt Riiga, igas Balti riigis jääb raudtee omand riigile.
Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme laiusega (nn Euroopa laius) moodne ja kiire elektrifitseeritud raudteeühendus. Laiema koridorina hõlmab Rail Baltic põhjast nii Skandinaaviat kui Venemaad ja teiselt poolt Lääne-Euroopat.
Autor: aripaev. ee
Seotud lood
Peaminister Taavi Rõivas kohtus täna Leedus peaminister Algirdas Butkeviciusega, kellega rääkis Rail Balticu projektist.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.