Autor: Tanel Raig • 28. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Asulaid läbiv Rail Baltic on kalleim

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) on arvutanud kokku palju Rail Balticu Harjumaa trassi osad maksma läheks ja mis on nende sotsiaal-majanduslik mõju.

Peaminister Taavi Rõivas ütles mõne nädala eest valitsuse pressikonverentsil, et ei tasuks maha kanda Rail Balticu trassivarianti 12A, mis rajatakse praeguse raudtee asemele, kuid MKM-i arvutuste kohaselt oleks see aga üks kallimaid variante, vahendab ERR artiklit Eesti Päevalehest.

Ajalehe andmeil hõlmavad arvutused raudtee reisijate- ja kaubaveo ajakulu ning raudtee hooldus- ja keskkonnakulusid.

Näiteks, kui raudtee pikeneb mingite õgvenduste tõttu ühe kilomeetri võrra, kaasneb sellega 30 aasta lõikes teatud kulu ühiskonnale, näiteks pikeneb sõiduaeg, pikemat teelõiku on kallim hooldada jne.

Trassi 12A puhul oleks vaja läbida mitu asulat ja mööduda Ülemiste järvest, kuid linna tingimustes on ehitamine kallim, sest on vaja eri tasanditega ristmikke, leevendusmeetmeid jne.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077