Peaminister Taavi Rõivas ütles mõne nädala eest valitsuse pressikonverentsil, et ei tasuks maha kanda Rail Balticu trassivarianti 12A, mis rajatakse praeguse raudtee asemele, kuid MKM-i arvutuste kohaselt oleks see aga üks kallimaid variante, vahendab
ERR artiklit
Eesti Päevalehest.
Ajalehe andmeil hõlmavad arvutused raudtee reisijate- ja kaubaveo ajakulu ning raudtee hooldus- ja keskkonnakulusid.
Näiteks, kui raudtee pikeneb mingite õgvenduste tõttu ühe kilomeetri võrra, kaasneb sellega 30 aasta lõikes teatud kulu ühiskonnale, näiteks pikeneb sõiduaeg, pikemat teelõiku on kallim hooldada jne.
Trassi 12A puhul oleks vaja läbida mitu asulat ja mööduda Ülemiste järvest, kuid linna tingimustes on ehitamine kallim, sest on vaja eri tasanditega ristmikke, leevendusmeetmeid jne.