• 28.08.13, 17:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SEBE gaasibussid säästavad aastas 10 000 eurot

Sebe Tartu osakonna linnaliikluse juht Üllar Kaljuste kinnitas, et iga gaasibuss säästab võrreldes diiselbussiga ettevõttele 10 000 eurot aastas, kuid möönis, et külmemate ilmadega tekivad tõrked busside mootorite töös.
Kaljuste rääkis Sebe maagaasibusside kasutamise kogemusest logistikauudiste seminaril "Säästlik autopark". Sebe võttis 5 Scania maagaasibussi Tartu linnaliinidel kasutusele 2011. aasta märtsis. Gaasibusside maksumus on diiselbussidega võrreldes 20-25% kallim, ehk kapitalikulu on Kaljuste andmetel 21% (euro/km) suurem. Ka remondikulu on gaasibussil 10% suurem (euro/km) kui diiselbussidel. Kütusekulu on peaaegu võrdne – diiselkütust on Sebe bussijuhtidel kulunud keskmiselt 39,5 l/100 km, gaasi 39,1 kg/100 km. Sääst tekib aga kütusehinnast, sest kui diisel maksab 1,11 eurot/l ja gaas 0,65 eurot/kg, siis on sääst 41%, ehk gaasibussi kütusekulu (eurot/km) on 42% väiksem.
Kokkuvõttes näitavad arvutused, et gaasibussiga läbitud kilomeeter maksab 12-13 senti, ehk on diiselbussi kilomeetrist 11% odavam. Aastas 80 000 kilomeetrit läbiva bussi puhul tähendab see 10 000 eurot võitu aastas, selgus Kaljuste ettekandest.
Samas ei salanud Kaljuste, et säästuefekti saavutamiseks peab maagaasitankla olema vahetusläheduses. Bussijuhti ei saa saata tankima teise linna- või maakonna serva – see läheb bussijuhi töö aja arvestusse ja samas ei ole buss liinil. Samuti ei lähe buss talvel käima ilma eelsoojenduseta, ka juba -10 kraadiga. „kui ilmad hakkavad külmaks minema, siis kohe mingid tõrked mootori töös tekivad,“ tunnistas Kaljuste.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Uudised
  • 27.11.13, 13:09
Statoil: autogaas kaotab hinnaeelise
Kuigi Alexela avab Eestis järjest uusi gaasitanklaid, ei pea konkurent Statoil vedelgaasi (LPG) müüki Eestis perspektiivseks.
Uudised
  • 18.03.14, 10:00
Reola Gaas soovib Eestisse tarnida gaasibusse
Reola Gaas annab Tartu linnalähiliinidel ja Tallinna linnaliinidel katsetamiseks surugaasil liikuva autobussi, mis on esimene etapp LNG-gaasiga sõitvate liinibusside tarnimiseks Eestisse.
Uudised
  • 28.08.13, 14:13
Maagaas annab vedelgaasist suurema säästu
OÜ Gaznet juhatuse liige Kristjan Relvik esitles logistikauudiste seminaril „Säästlik autopark“ tasuvusarvutusi sõidukite ümberehitamiseks gaasiküttele. Suurem kokkuhoid saavutatakse maagaasiga.
Uudised
  • 07.11.14, 12:43
Eesti Gaas tahab rajada kuni 50 gaasitanklat
Aktsiaselts Eesti Gaas soovib lähiaastatel rajada kuni 50 maagaasi ja biometaani tanklat nii raskeveokite, busside kui ka väikesõidukite jaoks.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele