• 28.08.13, 14:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maagaas annab vedelgaasist suurema säästu

OÜ Gaznet juhatuse liige Kristjan Relvik esitles logistikauudiste seminaril „Säästlik autopark“ tasuvusarvutusi sõidukite ümberehitamiseks gaasiküttele. Suurem kokkuhoid saavutatakse maagaasiga.
Ehitades bensiiniga töötava sõiduauto ümber maagaasil töötavaks on 20 000 kilomeetrise aastase läbisõidu korral sääst kütusekuludelt praegusi hindasid arvestades 1254 eurot aastas. Vedelgaasi puhul oleks sääst vaid 708 eurot aastas. Gaasiseadme paigaldamiseks tehtud investeering teenitakse tagasi maagaasi seadme puhul (maksab 2200 eurot) 35 090 kilomeetri läbimise järel, vedelgaasi seadme puhul (maksab 1150 eurot) 32 508 kilomeetri läbimisega. Arvestama peab aga ka maagaasiga kaasnevate ebamugavustega. Maagaasiga on läbisõit ühe tankimisega vaid 208 kilomeetrit, kui vedelgaasiga saab läbida 500 kilomeetrit. Samas on maagaasitanklaid praegu Eestis vaid viis (Tartus, Pärnus, Narvas ja kaks Tallinnas). Vedelgaasitanklaid on Alexela Oil lubanud järgmise aasta lõpuks Eetsisse rajada kokku 25. Ehitades bensiinisõiduki ümber gaasi tarbivaks võib kaasneda ka auto võimsuse muutus – maagaasiga võib võimsus väheneda 15%, vedelgaasiga 3%. Maagaasiga kaasnevat võimsuse kadu annab Relviku kinnitusel siiski ära hoida süüteregulaatori paigaldamisega.
Ka veoautode ümberehitamisel on maagaasi kasutamisel saadav sääst suurem kui vedelgaasiga. Aastas 120 000 kilomeetrit läbiva veoauto puhul on lisaks diislile maagaasi kütusena kasutava veoki aastane kokkuhoid 9502 eurot, vedelgaasi kasutades 4826 eurot. Kuid sarnaselt sõiduautoga on ka veoautoga võimalik maagaasiga läbida ühe tankimisega vähem kilomeetreid kui vedelgaasiga. Maagaasiga suudab veoauto läbida 650 km, vedelgaasiga 3162 km (ainult diisliga oleks läbitav vahemaa 2333 km). Võimsuse kadu on nii vedel- kui maagaasiga 3%. Maagaasi seadme hind on 9000 eurot ja selle tagasiteenimiseks peab veok läbima 113 665 km. Vedelgaasi seade maksab 6000 eurot, mille tasuvus saavutatakse 149 198 kilomeetriga.
Täpsemaid arvutusi gaasiseadmete tasuvusest saab lugeda Äripäeva infolehest Transport ja Logistika septembri numbrist.

Seotud lood

Uudised
  • 28.08.13, 17:03
SEBE gaasibussid säästavad aastas 10 000 eurot
Sebe Tartu osakonna linnaliikluse juht Üllar Kaljuste kinnitas, et iga gaasibuss säästab võrreldes diiselbussiga ettevõttele 10 000 eurot aastas, kuid möönis, et külmemate ilmadega tekivad tõrked busside mootorite töös.
Uudised
  • 28.08.13, 16:23
Alexela Oil rajab kahe aastaga 20 vedelgaasitanklat
Alexela Oili müügidirektor Marek Miller tutvustas logistikauudiste seminaril „Säästlik autopark“ ettevõtte vedelgaasitanklate arengukava, mille järgi avatakse tänavu ja järgmisel aastal 20 uut tanklat.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Skinest Grupi juht Oleg Ossinovski.
TOP
  • 29.11.24, 13:34
Eesti edukamate logistikaettevõtete TOP 60: Skinest taas alistamatu
Eesti ja Soome vahet sõidab shuttle -laev MyStar. Novembris kasvas reisijate arv vaid sel suunal.
Uudised
  • 03.12.24, 14:04
Tallinki kaubavedude maht on drastiliselt kukkunud
Logistikafirma juht: Tallink tulistab iseendale jalga
Transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärseimaks tööandjaks valiti seekord Tallinna Lennujaam, mis lükkas troonilt kolm aastat järjest võidutsenud Lux Expressi.
TOP
  • 03.12.24, 13:03
TOP 10: Eesti transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärsemad tööandjad 2024
Kõrgele teisele kohale tõusnud VIA 3L Freighti juht tegevjuht Antoon van Rens tunnistas, et raskel ajal peaksid kõik riigile strateegiliselt olulised ettevõtted kokku hoidma ning hoiduma ebamõistlikest hinnatõusudest.
TOP
  • 22.11.24, 05:13
Ekspediitorfirmade TOP 100: turbulents logistikasektoris jätkub
Ettevõtjad: edu eeldusteks on head kliendisuhted ja digitaliseerimine
Ühinemisest tõuseb ekspertide hinnangul tulu ka HHLA teistele sadamatele, kaasa arvatud Muuga konteinerterminalile.
Uudised
  • 29.11.24, 11:10
Tehing lukus: MSC omab peaaegu poolt HHLAst
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Uudised
  • 03.12.24, 13:29
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Hääletamine on lõppenud! Logistikauudiste aastatellimuse võitis Guido Ulejev!
Tallink endiselt kõige väärtuslikum transpordiga tegelev ettevõte vaatamata sellele, et 82 miljonit on aastaga haihtunud.
TOP
  • 20.11.24, 12:59
TOP 10: Eesti kõige väärtuslikumad transpordiga seotud ettevõtted 2024
Lätis loovutas airBaltic esikoha konkurendile
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele