74% Eesti autojuhtidest pole kursis EL-i rehvimärgisega

Eesti sõidukijuhtide seas hiljuti läbi viidud uuring näitab, et teadlikkus EL-i uuest rehvimärgisest on väga madal – vaid iga neljas juht on kursis tänavu novembrist kohustuslikuks saava rehvimärgise tulekuga.

GfK poolt läbi viidud uuringu kohaselt on rehvimärgise tulekuga Eestis kursis 11 protsenti vastanutest. 15 protsenti vastanutest märkisid, et on rehvimärgisest põgusalt kuulnud. Koguni 74 protsenti vastanutest tunnistas aga, et ei tea tänavu novembris kohustuslikuks muutuvast rehvimärgisest midagi.

Standardne rehvimärgis võetakse kasutusele Euroopa Liidu määrusega, mille kohaselt peavad kõik tootjad testima oma rehve ja määrama neile hinde, lähtudes ELi rangelt määratletud testimismetoodikast. Märgis annab tarbijale olulist teavet rehvi kolme peamise omaduse kohta: veeretakistus, haardumine märjal ja väline veeremüra, samuti sisaldab teavet toote ohutusomaduste kohta. Veeretakistus mõjutab sõiduki kütusekulu ja omab seega ka otsest mõju keskkonnale. Märjal haardumine on tähtis rehvi ohutust näitav tegur, mis annab teavet rehvi pidurdusmaa kohta märjal teel.

Välismüra näitab samuti rehvide keskkonnamõju. Rehvimärgise eesmärk on tõsta liiklusohutust ning suurendada maanteetranspordi majanduslikku ja keskkonnasäästlikkust, tõstes esile kütusesäästlikumaid ja ohutumaid, madala müratasemega rehve. Rehvimärgis sarnaneb juba tarbijate seas juba tuntud energiamärgistega, mida kasutatakse näiteks külmikutel ja pesumasinatel, ning võimaldab lõpptarbijatel langetada rehvide ostmisel teadlikumaid otsuseid.

Praegu võib kõigil Euroopa Liidus müüdavatel rehvidel kasutada vabatahtlikku märgistust, alates 1. novembrist 2012 muutub märgis kohustuslikuks.

Osale arutelus

  • Silvia Kruusmaa

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0695322
Brasiilia reaal BRL 4,22 0.0023688
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051146
Filipiinide peeso PHP 58,91 -0.2640934
Hiina jüaan CNY 7,62 -0.5677888
Hongkongi dollar HKD 8,90 -0.0359538
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.040482
Iisraeli seekel ILS 4,10 -0.114609
India ruupia INR 80,62 -0.2783172
Indoneesia ruupia IDR 15908,67 -0.4837358
Islandi kroon ISK 135,58 0.0664256
Jaapani jeen JPY 125,60 0.1355338
Kanada dollar CAD 1,49 -0.1936432
LAV rand ZAR 15,94 0.184743
Lõuna-Korea vonn KRW 1270,77 -0.1171144
Malaysia ringgit MYR 4,61 -0.4365963
Mehhiko peeso MXN 21,76 0.2819809
Norra kroon NOK 9,74 0.2873149
Poola slott PLN 4,34 0.2448433
Rootsi kroon SEK 10,57 0.1288306
Rumeenia leu RON 4,75 0.1686163
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.162962
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.2419634
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.1321469
Taani kroon DKK 7,46 -0.0160836
Tai baht THB 35,23 -0.1725696
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.058459
Türgi liir TRY 6,02 0.6145727
Ukraina grivna UAH 30,64 -0.2837544
Ungari forint HUF 317,04 -0.0819414
USA dollar USD 1,13 -0.0352734
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.1882439
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.0658111
Vene rubla RUB 74,55 0.0872671

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019