Jaana Pikalev • 9. november 2011
Jaga lugu:

Tallinna Sadam: Transiidikeskus üritab uue terminali ehitust tagajärjetult peatada

Tallinna Sadam ei näe põhjust, miks peaks Rail Garanti konteineriterminali ehitus edasi lükkuma, ning seni on Transiidikeskuse püüdlused seda teha ebaõnnestunud.

Küsimustele vahendas vastused Tallinna Sadama kommunikatsioonijuht Sven Ratassepp.

Miks vähendas Tallinna Sadam ühepoolselt Muuga CT pakkumist? Sadam ei vähendanud ASide Transiidikeskus ja Muuga CT ühispakkumist, vaid korrigeeris seda põhjusel, et see eeldas olemasoleva konteineriterminali ala ühendamist uue konteineriterminali alaga ning pakkumises toodud kaubamahtude täitmine eeldas mõlema terminaliala kasutamist. Seega oli ühispakkumisse lülitatud ka olemasoleva terminali mahtude edasine kasv, mille mõju tuli pakkumiste võrdlemiseks elimineerida. Kuna pakkuja polnud omalt poolt hinnangut andnud, arvestas sadam hinnanguliselt olemasoleva terminali kaubamahu kasvuks 15 000 TEUd aastas järgneva 10 aasta jooksul ehk kuni taseme 300 000 TEU saavutamiseni. Korrigeeritud pakkumiste võrdlemisel oli nende rahavoogude nüüdispuhasväärtus väiksem kui Rail Garanti pakkumine.

Kas Rail Garant Eestonial on mingi seos Venemaa ettevõttega Rail Garant? Vastavalt äriregistri väljavõttele kuulub RG Estonia 100%-liselt Euroopa Liidu liikmesriigis Küprosel registreeritud ettevõttele Rail Garant Limited. Samale Küprose ettevõttele kuuluvad kas täielikult või üle 50%-lise osalusega ka kõik teised Venemaal registreeritud ja Rail Garant ettevõtete gruppi kuuluvaid ettevõtted. Rail Garant grupi ettevõtete omavahelist seotust oleme nii ise kui ka audiitorite abiga varasemalt kontrollinud ja kinnitame, et Küprosel olev Rail Garant Limited omanikud on meile hästi teada ning nende nimed on varasemalt korduvalt pressis mainimist leidnud.

Äripäev tutvus eksperthinnanguga, mille kohaselton Tallinna Sadam rikkunud ehitustingimusi rajades konteinerterminali ala 3,5 hektari võrra suuremana. Miks see pind valesti rajati? Peame mainima, et meie arvates ei ole OÜ Hendrikson & Ko koostatud hinnangu puhul tegu õiguslikult väga pädeva eksperthinnanguga ja seda eelkõige põhjusel, et hinnang planeeringumenetlusele on antud tutvumata oluliste planeeringu menetlusdokumentidega ja on seetõttu paljasõnaline ega arvesta kõiki asjassepuutuvaid dokumente.

Kui hinnangu koostaja oleks selle koostamise ajal pidanud vajalikuks tutvuda kõigi asjassepuutuvate dokumentidega, oleks ta kindlasti Muuga sadama Idaosa detailplaneeringu seletuskirjast leidnud vajalikud selgitused. Nii Maardu Linnavalitsus kui ka Jõelähtme Vallavalitsus on kehtiva detailplaneeringu alusel väljastanud merelt hõivatud maa rajamiseks ehitus- ja kasutusload. Väljastatud ehitus- ja kasutuslubasid keegi vaidlustanud ei ole.

Viidates ehitusveale võib Transiidikeskuse väitel Rail Garanti ehitus edasi lükkuda. Mis järgus on praegu Rail Garanti ehitusprojekt ja loa taotlus? Transiidikeskusel võib-olla õnnestub mõnd juriidilist võimalust kasutades ehitustegevus peatada. Siiani on nad üritanud seda korduvalt saavutada nii kohtutes kui ka erinevates ametiasutustes, senini tagajärjetult.

Ehitusprojektide kooskõlastamine toimub konstruktiivselt ja pidevalt. Praeguseks on Rail Garant Estoniale Muuga linn väljastanud ehitusloa konteinerkraana rööbaste ehitamiseks territooriumile.

 

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee