Tallinna Tehnikaülikooli ärikorralduse instituut hakkab Läänemere piirkonnas uurima kuidas arendada lennukauba sektorit ja levitada parimaid praktikaid.
Projektiga "Improvement of the air cargo transport sector, Baltic.AirCargo.Net“. soovitakse vähendada regionaalsete lennujaamade isoleeritust ja parandada nende koostööd, aidata rahuldada viimastel aastatel muutunud tööstuse logistikavajadusi konkureerimaks paremini rahvusvahelistes tarneahelates ja parandada õhutranspordi funktsionaalsust. Veel on uurimisprojekti märksõnadeks uued ärimudelid lennukaubaveos ning vajaduste kaardistamine efektiivsemate IKT lahenduste kasutuselevõtuks.
Projekti kaugem horisont on parandada „suurema pildi” kaudu Läänemere piirkonna ligipääsetavust, selgitada välja olulisimad sektori pudelikaelad, informeerida valitsusi prioriteetsete investeeringute vajadusest ning suurendada kohalike ettevõtete potentsiaali konkureerida rahvusvahelistes tarneahelates.
„Transpordiküsimused on regioonis problemaatilised, sest Läänemere piirkond on muust Euroopast suhteliselt kaugel ning laiema globaliseerumise positiivne efekt on siia jõudnud vähem kui maailma suurte lennundustsentrite ümbruses. Samuti mõjutavad siinset sektorit oluliselt rohkem trendid maailma majanduses ning nagu kõik teavad, on lähiaastatel need mõjud olnud negatiivsed “ ütles TTÜ külalisprofessor ja Wismari ülikooli professor Gunnar Prause.
Rohkem kui 3 miljoni euro suuruse finantseeringuga projekti toetab Läänemere programm. Lisaks TTÜle osaleb projektis veel 13 partnerit üheksast riigist. Projekti juhib Wismari ülikool ning projekt kestab 2013. aastani.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.