„See on suur ja aina kuumemaks muutuv teema,“ ütles Kallas täna ajakirjanikele ELi transpordivaldkonna tegemistest ülevaadet andes. „Loodetavasti suudame leppida kokku neli rikkumist – kiirus, alkohol, ohutusrihm ja punase tule alt sõitmine, et need neli muutuvad selliseks üldiselt jälgitavateks ja karistavateks rikkumisteks,“ ütles Kallas.
Kuidas täpselt ja milliste seaduste järgi rikkujat trahvitakse, sellest on praegu vara rääkida. „Tähtis on esialgu põhimõtteline kokkulepe, et infot rikkumiste üle vahetatakse,“ ütles Kallas.
Teine oluline prioriteet on strateegiadokument Euroopa Liidu transpordipoliitika arengusuundadest järgnevaks kümneks aastaks, mis peaks jõustuma juba uuel aastal. Tuleval nädalal algavad ka arutelud 2014. aastast käivituva Euroopa transpordivõrgustike järgmise raamkava üle, kus Eestile oluliste projektide seas on sees Rail Baltica.
Äsja võtsid Euroopa transpordiministrid vastu otsuse laiendada direktiivi, mis käsitleb maanteetasude võtmist, muutes senise korra paindlikumaks. „See annab võimaluse reguleerida transpordivoolusid ka lähtudes ummikutest,“ ütles Kallas. “See on üks prioriteet, et vähendada Euroopa transpordi üleküllastatust.“
Üks kõige põhimõttelisemaid arutelusid, mis puudutab kogu ELi tulevikku, on aga sel nädalal käima lükatud debatt ELi eelarvereformist.
„Aruteluks on välja pakutud kõik võimalikud asjad,“ ütles Kallas, eeldades, et üks suuremaid teemasid saab kindlasti olema struktuurifondide kasutamine ja korrastamine. „Seal on kõige suurem reputatsiooniline kahju, mis Euroopa Liidule sünnib,“ nentis Kallas.
Teine teravaid debatte tõotav valdkond on ELi omatulud ehk võimalikud üleeuroopalised maksud. Seisukohad hakkavad selginema tõenäoliselt 2012. aastal.