Airbus A380 õhkutõus muudeti säästlikumaks, müra keerati väiksemaks, teatab Powerhouse.
Londoni Heathrow lennujaam, Singapore Airlines ja Airbus töötasid koos välja viisi, kuidas Airbus A380 lennukite õhkutõusu käigus kütust kokku hoida ning heitgaase ja müra vähendada.
Uue protseduuri abil säästetakse iga lennu pealt täiendavad 300 kg kütust, CO2 emissioon väheneb aga Singapuri lennu osas ühe tonni võrra. Ühtlasi kahaneb ka atmosfääri paisatud NOx kogus.
A380 kulutab nüüd Heathrow lennuväljalt õhku tõustes oluliselt vähem energiat ning läheb 500 meetri kõrgusel üle nn varajasele kiirendusele, kuni saavutab kõrguse ligikaudu 1,3 kilomeetrit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Airbusi asepresidendi Tom Williamsi sõnul kulutab A380 tüüpi lennuk 100 kilomeetri läbimisel ühe reisija kohta alla kolme liitri kütust.
„Lisaks sellele on A380 teistest suurtest lennukitest tunduvalt vaiksem, tekitades õhkutõusul poole vähem müraenergiat ning tänu sellele on poole väiksem ka maa-ala, kuhu lennuki õhkutõusmisega kaasnev heli jõuab,“ selgitas Williams. „Maandumisel on müratase aga kolm kuni neli korda madalam.“
Heathrow lennujaama müra ja õhukvaliteedi spetsialist Jane Dawes ütles, et Airbus A380 on kõige kütusesäästlikum kommertslennuk maailmas, mis kulutab reisija kohta 17 protsenti vähem bensiini, kui teised suured reisilennukid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.