Transiidiärimees ja Silmet Grupp AS juhatuse esimees Tiit Vähi sõnul oleks Venemaa ennustatud konteinerite sadu igati reaalne, kui vaid Eestis saadaks lahti kahest veast.
"Üldiselt ma ei näe sellist probleemi, et Eesti transiit peaks puudust tundma. Kuid meil on kaks probleemi: ei saada raudteeveo plaane ja maantee piiriületuspunktid lasevad läbi autosid 3-4 korda vähem, kui see tegelikult oleks võimalik. Siin on poliitiline põhjus," teatas Vähi.
Tema sõnul pole mõtet arvestada, kui palju läheb kaupa idast läände või läänest itta.... kaupa on tegelikult piisavalt. "Meil pole mõtet joonistada graafikuid ja tegeleda kinematograafiaga. Siin on põhjus poliitilistes kokkulepetes, õigemini poliitiliste kokkulepete puudumises," pahandas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Venelaste hinnangul toob alanud aasta kaasa suureneva konteinerimahtude ülejäägi, mis ülejärgmisel aastal ähvardab kasvada vähemalt üle pooleteisekordseks. Siit arvestusest on välja jäetud transiit läbi Baltikumi ja Soome, teatab Logistics Finland.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.