• 26.10.09, 09:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomes konteinerikriis maanteevedusid kasvatamas

Konteinerikriisi tõttu teevad soomlased Soomes ja mujal Euroopas kaubavedusid aina enam mööda maanteid treileritega, edastab Kauppalehti.
Tiger Transporti tegevjuhi Jussi Luukkose sõnul liigiuvad treilerid Soomest Euroopa suurtesse konteinersadamatesse. Nädalas veab see firma kümnete treileritäitega kaupu Vuosaari sadama kaubalaevadesse. Euroopa jaotussadamatest, näiteks Hamburgist jätkavad treilerid oma teed piki maanteid surtesse konteinerisadamatesse, näiteks Rotterdamisse.
Luukkose seletusel ongi konteinerite puudus kasvatanud maanteevedusid.
Treilervedusid toetab seegi, et veel on veomahud väikesed, samas suudab see pakkuda konkurentsi konteinervedudele. Treileritega saab vedada terast ja laudu, seletas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui varem sõid just konteinerid ära treilerite töö, siis nüüd on viimased saanud taas konkurentsivõimelisteks osalt seetõttu, et nüüd tuleb lastida konteinereid mujaltki Euroopast.
Soomes on nüüd puudus vähemalt 5000 konteinerist. Selle põhjus peitub Venemaa ja Kaug-Ida kaubaliikluse aegluses.
Konteinerikriisi on halvemaks muutnud ka see, et Soome valitsus määras sel kevadel venelaste treilerveokitele üleraskusmaksu, mis algab 42 tonni piiri ületamisest.
Venelastele kuuluva Car Trans Service´i Soome poolne tegevjuht Jorma Koso sõnas, et nende firma on seetõttu kaotanud aastalõikes umbes 5000 konteineri vedamise võimalused. Tema seletusel keerasid välismaalastest kliendid oma veod selle peale mujale - sest üleraskusmaks tõstis veohindu liiga palju. Sestap peab ta üleraskusmaksu täiesti arusamaatuks ja see tuleb viivitamatult tühistada.
Kotka Sadama tegevjuht Kimmo Naski ja Soome Sadamaliit maalisid juba sellel kevadel õudustsenaariumi sellest, kuidas üleraskusmaks torpedeerib Soome lahe konteinerveo.
"Hoiatused ongi saanud teoks. Kaotamegi juba oma konteinervedusid Peterburile ja Balti riikide sadamatele," nentis Naski.
 
 

Artikkel jätkub pärast reklaami

 
 
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 26.10.09, 16:57
Kiil: Eestis puudus 25-30% konteineritest
"Meil on sadamas kõik variandid võimalikud, oleme terminalide avamiseks valmis, maad on," ei lasknud end Läänemerel kollitavast konteinerikriisist heidutada Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele