Konteinerikriisi tõttu teevad soomlased Soomes ja mujal Euroopas kaubavedusid aina enam mööda maanteid treileritega, edastab Kauppalehti.
Tiger Transporti tegevjuhi Jussi Luukkose sõnul liigiuvad treilerid Soomest Euroopa suurtesse konteinersadamatesse. Nädalas veab see firma kümnete treileritäitega kaupu Vuosaari sadama kaubalaevadesse. Euroopa jaotussadamatest, näiteks Hamburgist jätkavad treilerid oma teed piki maanteid surtesse konteinerisadamatesse, näiteks Rotterdamisse.
Luukkose seletusel ongi konteinerite puudus kasvatanud maanteevedusid.
Treilervedusid toetab seegi, et veel on veomahud väikesed, samas suudab see pakkuda konkurentsi konteinervedudele. Treileritega saab vedada terast ja laudu, seletas ta.
Kui varem sõid just konteinerid ära treilerite töö, siis nüüd on viimased saanud taas konkurentsivõimelisteks osalt seetõttu, et nüüd tuleb lastida konteinereid mujaltki Euroopast.
Soomes on nüüd puudus vähemalt 5000 konteinerist. Selle põhjus peitub Venemaa ja Kaug-Ida kaubaliikluse aegluses.
Konteinerikriisi on halvemaks muutnud ka see, et Soome valitsus määras sel kevadel venelaste treilerveokitele üleraskusmaksu, mis algab 42 tonni piiri ületamisest.
Venelastele kuuluva Car Trans Service´i Soome poolne tegevjuht Jorma Koso sõnas, et nende firma on seetõttu kaotanud aastalõikes umbes 5000 konteineri vedamise võimalused. Tema seletusel keerasid välismaalastest kliendid oma veod selle peale mujale - sest üleraskusmaks tõstis veohindu liiga palju. Sestap peab ta üleraskusmaksu täiesti arusamaatuks ja see tuleb viivitamatult tühistada.
Kotka Sadama tegevjuht Kimmo Naski ja Soome Sadamaliit maalisid juba sellel kevadel õudustsenaariumi sellest, kuidas üleraskusmaks torpedeerib Soome lahe konteinerveo.
"Hoiatused ongi saanud teoks. Kaotamegi juba oma konteinervedusid Peterburile ja Balti riikide sadamatele," nentis Naski.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
"Meil on sadamas kõik variandid võimalikud, oleme terminalide avamiseks valmis, maad on," ei lasknud end Läänemerel kollitavast konteinerikriisist heidutada Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.