• 26.10.09, 16:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kiil: Eestis puudus 25-30% konteineritest

"Meil on sadamas kõik variandid võimalikud, oleme terminalide avamiseks valmis, maad on," ei lasknud end Läänemerel kollitavast konteinerikriisist heidutada Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.
Soomlasi piinav konteinerikriis sirutab oma haarmeid ka Eesti kohale. Sellegipoolest pole vahepeal vaat et vaid tulevikuveoks nimetatud konteinerveo mõõnamine seda päevakorrast maha võtnud. Liiatigi pole Klaipeda Sadamat läbima pidav Hiina transiit veel reaalsuseks saanud. "Klaipedast pole veel kaup läbi käinud," pidas ta sinna plaanitud Hiina transiiti veel pigem unistuseks.
Samas on aga hiinlaste kõrgetasemeline delegatsioon järgmisel nädalal alates 2. novembrist ju Eestis. Seega, eks näis, mis moodi arengud hakkavad minema, oli Kiil põnevil.
"Küll see päev ükskord koidab, kui saabub selgus hiinalste transiidi osas," võttis teemat Kiil väärika rahuga.
"Sadam ongi selleks, et teenindada erinevaid kaubagruppe. Meile pole keegi pannud silti külge," osutas ta Tallinna Sadama valmidusele kõigeks.
Soomalste võtet võidelda konteinerikriisga autovedudega pidas Kiil Euroopa mastaabis mõistlikuks. Samas Hiinast oleks selline vedu välistatud.
Siiski tunnistas ta, et ligi kümme aastat tagasi oli küll päevakorral Hiina transiit rongiga, siis vahepeal oli idee panustada vaid mereveole.
Võrrledes meritsi veoga on raudtee vedu kiirem, kuid kallim. Näiteks Kasahhisse ja Venemaale veetakse konteinereid rongiga. Konteinerrongid liiguvad Hiinast juba ka Moskvani.
Kolmas variant oleks vedada laevadega senise asemel hoopis mööda Põhja Jäämerd. "Lähitulevikus on see alternatiiv - varsti on see ju teadlaste sõnul jäävaba," arutles Kiil.
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 28.10.09, 08:30
Kaljurand: Peame olema kõigesööjad
"Kas oleme nii rikkad, et võiksime millestki loobuda!?" küsis Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand retooriliselt sadama tulevikusuundumuste otsustamise teemal.
Uudised
  • 26.10.09, 09:50
Soomes konteinerikriis maanteevedusid kasvatamas
Konteinerikriisi tõttu teevad soomlased Soomes ja mujal Euroopas kaubavedusid aina enam mööda maanteid treileritega, edastab Kauppalehti.
Uudised
  • 22.10.09, 13:15
Konteinervedu Soomes kuivamas
Kui aasta eest pidurdasid konteinervedusid langevad tarnehinnad, siis nüüd tähendavad konteinerite puuduses seisvad laevad meretarnete hinnatõuse, edastab Kauppalehti.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele