Kui aasta eest pidurdasid konteinervedusid langevad tarnehinnad, siis nüüd tähendavad konteinerite puuduses seisvad laevad meretarnete hinnatõuse, edastab Kauppalehti.
Osadele soomalstest vedajatele tähendab see priskeid juurdehindlusi, mis on kerkimas juba sadadesse tuhandetesse eurodesse konteineri kohta.
Maailma ühe suurima vedaja Kuehne+Nageli Soome osa tegevjuht Markus Nyman pidas konteineripuuduse põhjuseks Venemaa transiidivõimekuse madala taset. Idanaabri traditsiooniliselt lonkava logistika tõttu ei suudeta seal konteinereid vedajatele piisaval hulgal ja kiirusel ette sööta.
"Puudujäägiks võib tellimuste põhjal hinnata 5000 konteinerit. Kui sisseveod ei suurene, võib konteineripuudus muutuda krooniliseks," tõdes ta.
Igal kuul on Soomesse toodud 355 000 konteinerit, kuid ekspordiks on vaja olnud 360 000 konteinerit.
Käesoleval kujul ähvardab konteinerikriis Soomes kujuneda ajalooliseks. Eksportijad pole sellist puudujääki kogenud aastakümneid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesmärgiga edendada oma sadamate ja raudtee kasutamist on Vene tollivõimud otsustanud seaduslikult teha lõpu konteinerite maanteveole üle piiri, teatab Logistics Finland.
"Meil on sadamas kõik variandid võimalikud, oleme terminalide avamiseks valmis, maad on," ei lasknud end Läänemerel kollitavast konteinerikriisist heidutada Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.
"Minu hinnagul on Tallinn jäänud Riia ja Kotka varju. See ongi läinud nii poliitilistel põhjustel," tõdes Eesti Laevaomanike Liidu tegevjuht Enn Kreem Tallinn Sadama kohta.
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.