Eesmärgiga edendada oma sadamate ja raudtee kasutamist on Vene tollivõimud otsustanud seaduslikult teha lõpu konteinerite maanteveole üle piiri, teatab Logistics Finland.
Idanaabri tollivõimud on juba alustanud seadusalaste sammude astumist oma kavatsuste elluviimiseks.
Peale Vene sadamate satub nüüd ju eelisseisu ka Vene Raudtee. Viimasel on eeliseks ka see, et võib tänu suurtele võimsustele vedada ükskõik kui suuri konteinereid.
Osa maanteevedajaid, sealhulgas soomlased on juba avaldanud vastuseisu, väites, et neil puuduvad uueks olukorraks võimsused. Samas on terve rida vedajaid, kelle jaoks plaanintav muutus pole probleem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
"Venemaal ongi püütud naljakaid asju teha, kuid ajapikku on kõik ise paika loksunud," naeris DSV Transport juhataja Jaan Lepp venelaste tollireformi kava üle piiriülene konteinervedu veokitega keelata.
Kui aasta eest pidurdasid konteinervedusid langevad tarnehinnad, siis nüüd tähendavad konteinerite puuduses seisvad laevad meretarnete hinnatõuse, edastab Kauppalehti.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.