Eesti Raudtee pakub end metsamaterjali vedajaks

Eesti Raudtee juhib tähelepanu, et autotranspordile on ka siseriiklikult olemas raudtee näol alternatiiv, kus ühe rongiga on võimalik maanteeliiklust muuta ohutumaks 90 raske veoauto võrra.

Eelmisel nädalal avaldas Metsatööstuse Liit arvamust, et puidufirmade konkurentsivõime tõstmiseks ja töökohtade säilitamiseks tuleks teedele lubada senisest raskemaid puiduveokeid, teatas Eesti Raudtee.

Euroopa praktika toetab ühemõtteliselt suuremõõtmeliste ja –mahuliste kaubakoguste suunamist maanteedelt raudteele. Raudtee on autotranspordist keskkonnasõbralikum transpordiviis ning üks kaubarong suudab ära vedada kauba, mille transportimiseks on vaja 90 või enam autot, kui arvestada maanteede kandevõimet.

Näiteks Leedu Raudteel suurenesid 2008.aastal siseriiklikud kaubaveod 24,7 protsenti. Kahjuks vähenesid Eesti Raudteele kuuluval infrastruktuuril siseriiklikud kaubaveod üle 17 protsendi.

Üsna kindlalt on Euroopa Liit liikumas kokkuleppe suunas, et lähiaastatel kehtestada ka ühtsed maksud kaupa maanteedel vedavatele raskeveokitele, mis viitab ühtsele arusaamisele, et maanteede kasutamist raskeveokite poolt on vaja vähendada. Põhjuseid selleks on mitu.

Esmalt lõhuvad raskeveokid maanteid, kuid vedajad ei osale rahaliselt teede taastamises. Ka Eesti riik investeeris 2008.aastal maanteedesse 2,5 miljonit krooni ja raskeveokite hulga kasvu lubamine ja teljekoormise nõudest taganemine suurendab teehoiukulusid tuntavalt.

2008.aastal hukkus maanteel 133 inimest, raudteel oli hukkunud inimeste arv samal perioodil 10 inimest. Raskeveokite hulga suurenemine maanteedel ja nende massi kasvamine muudab liikluse ohtlikumaks. Maanteeameti eksperiment piirata reedeti raskeveokite liikumist Tallinn-Tartu maanteel näitas, et kadusid üldisest liiklusvoost aeglasemini liikuvate veoautode taha kogunenud pikad kolonnid. Kahetsusväärselt tihti on just pikkadest kolonnidest möödasõidud alguseks ohtlike olukordade tekkele ja traagiliste lõppudega õnnetuste põhjuseks.

Kolmas aspekt on keskkonnale suurenev koormus. Siinjuures tuleb arvestada nii autode heitgaase kui õnnetustest tekkivaid riske. Raudteel on kauba liikumine planeeritud ja oht inimesele ja keskkonnale viidud minimaalseks rääkimata veduri töö efektiivsusest võrreldes autode poolt tekitatavate heitgaaside hulgaga.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 -0.0522154
Jaapani jeen JPY 124,77 0.0400898
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0133752
LAV rand ZAR 15,89 0.0434443
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0.0495688
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 -0.0009207
Norra kroon NOK 9,75 -0.0030772
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 -0.0076413
Rumeenia leu RON 4,74 -0.0063337
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0130574
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0570776
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0264271
Taani kroon DKK 7,46 -0.0026823
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0.0016801
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.0121618
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0040922
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused