Kaubamahte on suutnud kasvatada vaid Riia ja Klaipeda sadamad, ülejäänute käive on kõvasti vähenenud.
Riia sadama mullused tulemused ületavad tunamulluseid 14%, ulatudes 29,6 miljoni tonnini, vahendas aripaev.ee. Järsult, tervelt kolmandiku võrra, suurenes kivisöe vedu. Praegu moodustabki poole Riia sadama kaubaveo mahust söetransiit.
Läti suuruselt teine sadam, Ventspils, kaotas kaubaveo mahus 8%. Peamiselt vähenes nafta ja naftasaaduste transiit, mis kahanes vastavalt 27% ja 10,7%. Ümberlaaditavate mineraalide maht vähenes viis korda.
Klaipeda sadam kasvatas naftaveo mahtu 31%. Kogu veomaht suurenes 9,2% 29,9 miljoni tonnini.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kõige kehvemas seisus oli Tallinna sadam, mis kaotas veomahtudes 20%. Samas ei jää sadama veomaht praegu oluliselt konkurentide omast maha, ulatudes 29 miljoni tonnini. Veomaht vähenes kõikide kabagruppide lõikes välja arvatud konteinerid, mida laaditi sama palju kui 2007. aastal.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.