Täna oli Tallinna börsil taas tugev
languspäev, kus eriti said räsida suuremate ettevõtete aktsiad. Ekspress Grupi
ja Tallinki aktsiate hinnad kukkusid börsiajaloo madalaimatele tasemetele.
Aasta algusest saadik ehk kolme ja poole kuuga on Tallinna börsi ettevõtete turuväärtus langenud 10,9 miljardi krooni võrra 52 miljardi kroonini.
Tallink on aasta algusega võrreldes kaotanud üle kolme miljardi krooni ning maksab aktsia tänast sulgemishinda, 11,73 krooni, aluseks võttes vaid 7,9 miljardit krooni. Tallink ostis 2006. aasta suvel Silja Line’i 450 miljoni euro ehk 7,04 miljardi krooni eest, millele lisandus viis miljonit Tallinki aktsiat. Tallinki aktsia hind oli toona 59 krooni (fondiemissiooni eelne hind).
Eile saatis laevandusettevõte välja börsiteate, et sel nädalal kohtuvad ettevõtte juhid potentsiaalsete ning uute institutsionaalsete investoritega. Mulle tundub, et uute institutsionaalsete investorite leidmine on Tallinki jaoks saamas hädavajalik, et mitte öelda enamat. Grupp on investeerinud agressiivselt uutesse laevadesse, aga võib-olla on seda tehtud liiga agressiivselt. Tallinki laenukoormus on kasvanud 14 miljardile kroonile. Ettevõte hindab uute laevade turuväärtuseks 1,5 miljardit eurot ehk 23 miljardit krooni. Kuna nii suured laevad on üsna ebalikviidsed, siis ei usu ma, et see hinnang on väga adekvaatne, eriti tulevikku silmas pidades.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Olympic EG väärtus on aasta algusega võrreldes kaotanud 2,5 miljardit krooni ning maksab tänase päeva seisuga kuus miljardit krooni.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.