Läti kohustusliku autokindlustuse hind on
sel aastal tõusnud 30% ja tekitanud paraja kaose autokindlustuse turul.
Kindlustajad ütlevad, et järgmisel aastal võivad kindlustuse hinnad tõusta veelgi, vahendas BBN.
„Kui võtta arvesse elektrihinna tõusu, mis tähendab hinnatõusu ka teiste teenuste ja kaupade osas, siis kohustusliku autokindlustuse hind võib tõusta järgmisel aastal sama palju kui sel aastal,” ütles kindlustusettevõtte Parekss juht Dace Brumziede.
Kuigi on mitu objektiivset põhjust autokindlustuse hinna tõusuks, usuvad spetsialistid, et on viise, kuidas seda aeglustada ja kindlustuse ostjate hinnašokkivältida.
Läti kindlustusmaaklerite liidu juhi Aigars Krumsi sõnul on kindlustuse hinnad tõusnud peamiselt autoparandusteenuste ja tervishoiuteenuste kallinemise tõttu.
Üks olulisemaid faktoreid, mis ajab autokindlustuse hindu üles, on jätkuv palgatõus neis sektorites.
Krums tunnistas, et ka vähene konkurents kindlustusmaaklerite seas on hinnatõusu soodustanud. Kohustusliku autokindlustuse puhul võtavad kindlustajad arvesse vaid kulude oodatavat hinnatõusu, mitte ei mõtle sellele, kuidas kulusid vähendada.
”Ei ole saladus, et on väga raske leida kvalifitseeritud autoremondispetsialisti. Olukorda halvendab ka see, et kindlustajad ei taga piisavalt konkurentsi autoremondi teenuste pakkujate seas, vaid töötavad ainult erinevate keskustega. Et vähendada kindlustuskulusid, võiksid kindlustajad koostööd teha rohkemate teenustepakkujatega. Kui tahetakse autot remontida, võiks kindlustaja küsidahinnapakkumised vähemalt kahelt töökojalt ja valida siis odavam,” ütles Krums.
„Kui vaadata kohustusliku autokindlustuse turgu, on kindlustusturg täielikus kaoses. Ma olen üllatunud, et vähem kui kümme kindlustusmaaklerit ei suudakokku saadaja seda probleemi lahendada,” ütles ettevõtte ALD Automative juht Andrejs Pancenko.
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele